با اینکه اعلام شده هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو در سال 2024 به بازار می آید، اما بسیاری از افراد از همین حالا بی صبرانه منتظر کار کردن با آن هستند! اخباری نیز که در رابطه با این هدست جدید منتشر می شود، این شور و اشتیاق را چند برابر کرده است! اپل چندی پیش از هدست ویژن پرو در جریان رویداد WWDC 2023 رونمایی کرد و در مورد برخی از ویژگی های آن صحبت هایی را مطرح نمود. اما اکنون یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد این هدست به نام «جستجوی بصری» یا Visual Search معرفی شده که می تواند تأثیر شگرفی بر نحوه تعامل بشر با محیط پیرامونش بگذارد. در ادامه با جزئیات این خبر همراه شما هستیم.

امکانات هدست اپل ویژن پرو

جستجوی بصری یکی از قابلیت های visionOS، سیستم عامل هدست اپل ویژن پرو است. این ویژگی به جذابیت های این هدست بیش از پیش افزوده است و به کاربران اجازه می دهد تا با محیط اطراف خود با روش های جدید و خلاقانه ای ارتباط برقرار کنند. با بهره بردن از قابلیت جستجوی بصری، کاربران می توانند به سادگی یک شیء یا قسمتی از یک متن را اسکن و اطلاعات مهم نهفته در آن را استخراج کنند! به عنوان مثال فرض کنید در حال راه رفتن در یک خیابان هستید و ناگهان توجه تان به یک درخت که با آن آشنایی ندارید، جلب می شود. در اینجا می توانید آن درخت را با هدست اپل ویژن پرو اسکن کنید و به سرعت اطلاعات مربوط به آن را در مقابل چشمان خود مشاهده کنید! این فقط یک مثال ساده از کاربردهای متنوع و پرشمار قابلیت جستجوی بصریِ اپل ویژن پرو است.

ویژوال سرچ همچنین می تواند برای برقراری تعامل با متون در دنیای واقعی مورد استفاده قرار گیرد. به عبارت دیگر شما می توانید با بهره بردن از این قابلیت بخشی از متن چاپ شده بر روی کاغذ را انتخاب کرده و آن را در اپلیکیشن مورد نظر خود (مثلاً ورد یا ایمیل) کپی کنید، درست مانند کاری که پیش از این با متن های دیجیتالی انجام می دادید!

امکانات هدست اپل ویژن پرو

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی جستجوی بصری در اپل ویژن پرو، توانایی آن در ترجمه لحظه ای متن بین 17 زبان مختلف است. این قابلیت امکان برقراری ارتباط با افرادی که به زبان دیگری صحبت می کنند (و شما هیچ گونه آشنایی با زبان آنها ندارید) را ایجاد می کند. قابلیت Visual Search حتی از توانایی تبدیل واحدهای اندازه گیری هم برخوردار است! به این ترتیب اگر در حال خواندن یک متن (مثلاً یک مقاله علمی) هستید و در آن با واحد فوت یا اینچ مواجه شدید، خیلی راحت می توانید این واحدها را با هدست خود به متر یا سانتی متر تبدیل کنید.

امکانات هدست اپل ویژن پرو

در حال حاضر فناوری جستجوی بصری در حال توسعه و آماده سازی است و در سال 2024 همراه با هدست اپل ویژن پرو برای استفاده عمومی آماده خواهد شد. چیزی که مشخص است این است که این فناوری می تواند انقلابی در نحوه تعامل ما با دنیا ایجاد کند! به عبارت دیگر این فناوری دنیای دیجیتال را با دنیای فیزیکی اطراف ما ادغام می کند و می تواند زندگی روزمره بشر را آسان تر و البته جذاب تر از قبل کند!

منبع: gizmochina