اولین قدم بزرگ شرکت اپل در دنیای واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) می تواند تحولات بزرگی را در حوزه درمان ایجاد کند! بررسی ها نشان می دهد که هدست اپل ویژن پرو می تواند روش های جراحی نوین و پیشرفته ای را معرفی کند و چشم اندازهای جدیدی را در این زمینه بگشاید!

لازم به ذکر است که طرفداران اپل می توانند تا هدست ویژن پرو را تا حدود سال آینده میلادی از طریق وب سایت رسمی اپل یا فروشگاه های اینترنتی دیگر در کشور آمریکا تهیه کنند. عرضه این هدست ابتدا از آمریکا آغاز می شود و به مرور به سایر کشورها و مناطق جغرافیایی توسعه پیدا خواهد کرد. هدست خلاقانه و پیشرفته اپل با برچسب قیمت 3499 دلاری راهی بازار خواهد شد.

قابلیت معرفی روش های جراحی پیشرفته توسط هدست اپل پرو ویژن

نمایشگرهای مجازی اپل ویژن پرو می توانند به صورت لحظه ای به پزشکان در انجام عمل جراحی کمک کنند

اپل ویژن پرو صرفاً برای ارتقای بازدهی کاری یا مصارف سرگرمی طراحی نشده است؛ بلکه این مدل هدست اپل توانایی نجات دادن جان انسان ها را هم دارد. پس از معرفی این هدست واقعیت ترکیبی در رویداد WWDC 2023، بسیاری از پزشکان حرفه ای عنوان کرده اند که این گجت می تواند تحولی در حوزه شغلی آنها ایجاد کند و حتی برخی اذعان داشته اند که این هدست می تواند به دکترها «قدرت فوق العاده» ای بدهد!

در میان افرادی که از توانایی های اپل ویژن پرو هیجان زده هستند، نام دکتر Rafael Grossmann، جراح عمومی شناخته شده که به خاطر تخصصش در جراحی رباتیک معروف است نیز دیده می شود. دکتر گروسمن در گذشته به عنوان اولین پزشکی که یک عمل جراحی موفقیت آمیز را با عینک هوشمند Google Glass تجربه کرد، شهرت زیادی پیدا کرده بود. جالب اینجا است که این عمل جراحی به صورت زنده پخش شده و همین موضوع آقای گروسمن را زمانی به صدر اخبار برده بود!

قابلیت معرفی روش های جراحی پیشرفته توسط هدست اپل پرو ویژن

اکنون این جراح معروف معتقد است که هدست Apple Vision Pro می تواند با ارائه لحظه ای دیتاهای مورد نیاز و کمک به پزشکان در تصمیم گیری های حیاتی در حین عمل، روش های جراحی را به سطح جدیدی ارتقا دهد. دکتر Grossmann در این رابطه توضیح داده است:
«در اتاق عمل، چنانچه با یک چالش پیش بینی نشده مواجه شوید یا بخواهید از موضوعی مطمئن شوید، می توانید از واقعیت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنید! این تکنولوژی اطلاعات مورد نظر شما را در حین انجام عمل جراحی، در مقابل چشمانتان به نمایش در می آورد».

این تکنولوژی منحصر به فرد که از محاسبات فضایی قدرت می گیرد، امکان ظاهر شدن نمایشگرهای مجازی را در هر جایی در مقابل چشمان شما فراهم آورده است. یکی از این مکان ها، اتاق عمل است! به این ترتیب دکترها می توانند به ساده ترین شکل ممکن به اطلاعات حساس و ضروری در هنگام عمل جراحی دسترسی پیدا کنند. همچنین در این حالت جراحان می توانند به تمامی رفرنس های پزشکی دسترسی داشته باشند.

قابلیت معرفی روش های جراحی پیشرفته توسط هدست اپل پرو ویژن

با نزدیک شدن به عرضه رسمی اپل ویژن پرو، متخصصان پزشکی مشتاقانه منتظر تأیید این هدست برای استفاده در اتاق عمل هستند. اگر این تأییدیه ها صادر شود، این هدست بی نظیر می تواند انقلابی در حوزه پزشکی ایجاد کند و عمل های جراحی را دقیق تر، آسان تر و مطمئن تر از قبل کند.

منبع: gizmochina