شواهد حاکی از این است که اپل قصد دارد به زودی از یک صفحه نمایش جدید رونمایی کند. این دستگاه جدید قرار است تا به عنوان مدل جانشین Studio Display فعلی راهی بازار شود و حتی می تواند بدون نیاز به اتصال به یک کامپیوتر مک مورد استفاده قرار گیرد. ویژگی ها و امکانات این دستگاه به اندازه ای است که می توان از آن در قالب یک نمایشگر هوشمند (Smart Display) هم استفاده کرد!

اپل صفحه نمایش جدیدی را به عنوان جانشین Studio Display رونمایی خواهد کرد

این اخبار توسط تحلیل گر شناخته شده نشریه بلومبرگ، آقای مارک گارمن، منتشر شده است. بر اساس گزارش گارمن، سازنده آیفون در حال کار کردن بر روی تولید یک صفحه نمایش بزرگ بر پایه پردازنده های سری A است. این محصول جدید از نرم افزار اختصاصی خود بهره می برد و به شما این امکان را می دهد تا حتی زمانی که به یک کامپیوتر متصل نیست، بتوانید از آن استفاده کنید. به عبارت دیگر این صفحه نمایش به عنوان یک دستگاه مستقل نیز قابل استفاده است.

در این حالت می توانید بر روی صفحه نمایش جدید اپل به عنوان یک «نمایشگر هوشمند» نیز حساب باز کنید. به عبارت دیگر ممکن است این صفحه نمایش عملکردی مشابه با حالت StandBy در سیستم عامل iOS 17 را ارائه دهد. برای کسانی که اطلاع ندارند باید گفت که دستگاه های مجهز به iOS 17 اطلاعات کلیدی مانند تاریخ، ساعت، آب و هوا و ویجت های Smart Stack را در زمان هایی که در حال شارژ شدن هستند، به کاربر نشان می دهند. در مورد صفحه نمایش جدید اپل می توان احتمال داد که این اطلاعات در زمان هایی که دستگاه با توان مصرفی پایین عمل می کند، بر روی آن نمایش داده شود.

اپل صفحه نمایش جدیدی را به عنوان جانشین Studio Display رونمایی خواهد کرد

این در حالی است که نمایشگرهای هوشمندی مانند Amazon Echo یا Google Nest Hub امکاناتی مانند تماشای محتوای ویدئویی، برقراری تماس ویدئویی و دیگر قابلیت های پایه ای را در زمان هایی که با توان مصرفی پایین عمل می کنند، در اختیار کاربر قرار می دهند.

نمایشگر اپل که در بازار موجود است، Studio Display نام دارد. این نمایشگر با سایز 27 اینچ عرضه شده و رزولوشن 5K را ارائه می دهد. در این نمایشگر از چیپست A13 Bionic استفاده شده است. نمایشگر جدید اپل احتمالاً به عنوان جانشین این دستگاه عرضه می شود و عملکردهای متنوع تر و ارتقا یافته تری را ارائه می دهد.

اپل صفحه نمایش جدیدی را به عنوان جانشین Studio Display رونمایی خواهد کرد

با توجه به سابقه درخشان آقای مارک گارمن در پیش بینی برنامه های آینده شرکت اپل، پیش بینی می شود که این اخبار صحت داشته باشند و به زودی شاهد رونمایی غول کوپرتینو نشین دنیای تکنولوژی از یک نمایشگر جدید خواهیم بود. قابلیت استفاده مستقل از این صفحه نمایش بدون نیاز به اتصال به یک کامپیوتر مک، می تواند کارایی آن را افزایش داده و این دستگاه را به مدل منعطف تری در مقایسه با Studio Display تبدیل کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که میزان استقبال از این نمایشگر جدید در میان طرفداران اپل به چه میزان خواهد بود و آیا اپل می تواند موفقیت Studio Display را با این نمایشگر جدید نیز تکرار کند یا خیر.

منبع: gizmochina