به دلیل قوانین جدید اتحادیه اروپا، اپل مجبور شده است تا استفاده از پورت USB-C را در دستور کار خود قرار دهد. در همین راستا این غول کوپرتینو نشین دنیای تکنولوژی در رویداد Apple Event 2023 از گوشی های سری آیفون 15 به همراه پورت تایپ سی رونمایی کرده است. به این ترتیب پس از سال ها کانکتور لایتنینگ از آیفون حذف شده است. اما اپل به همین مقدار بسنده نکرده است و پورت USB-C را به سایر محصولات خود، از جمله ایرپادز پرو نسل 2، اضافه کرده است.

رونمایی دومین نسل از ایرپادزهای اپل

کیس شارژ AirPods Pro 2nd Gen به پورت تایپ سی مجهز است. این کیس شارژر از لحاظ قابلیت های شارژ MagSafe نیز ارتقا پیدا کرده و به درجه حفاظتی IP54 (مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار) مجهز شده است. از دیگر ویژگی های ایرپادز پرو نسل 2 می توان به صدای Lossless و سازگاری با هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو اشاره کرد.

رونمایی دومین نسل از ایرپادزهای اپل

مجهز بودن به پورت USB-C باعث شده تا نسل دوم ایرپادز پرو برای طیف وسیع تری از افراد کاربرد داشته باشد. به خصوص کسانی که قصد دارند با خرید آیفون 15 به جمع کاربران گوشی های اپل بپیوندند، از این ویژگی ایرپادز پرو 2 استقبال می کنند! چرا که اکنون شما می توانید تنها با یک کابل علاوه بر آیفون 15 و ایرپادز پرو 2، سایر دستگاه های اپل خود (شامل آیپد و مک) را نیز شارژ کنید. حتی می توانید ایرپادز خود را مستقیماً به گوشی های سری آیفون 15 متصل کرده و آن را به این صورت شارژ نمایید!

علاوه بر این پورت جدید، نسل دوم هدفون بی سیم اپل از قابلیت صدای بدون کیفیت (Lossless Audio) با کمترین میزان تأخیر پشتیبانی می کند. این ویژگی باعث شده تا این ایرپادز از هم اکنون برای استفاده در کنار اپل ویژن پرو از بهترین گزینه های ممکن به شمار آید. البته باید ببینیم که این هدست فوق پیشرفتۀ واقعیت ترکیبی طبق برنامه زمان بندی اپل به بازار خواهد آمد یا به دلیل هزینۀ زیاد تولید، عرضه آن به تعویق خواهد افتاد. در صورت رخ دادن احتمال دوم، ممکن است نسل آیندۀ ایرپادز پرو هم به بازار آمده باشد!

رونمایی دومین نسل از ایرپادزهای اپل

سایر ویژگی های AirPods Pro Gen 2 تفاوت چندانی با مدل فعلی ندارد. این گجت از قابلیت حذف نویز فعال بهره می برد و به یک حالت پیشرفتۀ Transparency مجهز شده است. در این حالت کاربر می تواند در حین گوش دادن به موزیک، از صدای محیط اطراف خود هم آگاه باشد. همچنین این گجت از لحاظ پشتیبانی از صدای فضایی (Spatial Audio) ارتقا پیدا کرده است و تنوع سرگوشی های آن از لحاظ سایز بیشتر شده است. ایرپادز پرو نسل 2 در کنار iOS 17 قدرتمند تر هم می شود و قابلیت های جدیدی را در اختیار کاربر قرار می دهد. از جمله این قابلیت ها می توان به صدای تطبیق پذیر (Adaptive Audio)، آگاهی در هنگام مکالمه (Conversation Awareness) و ولوم شخصی سازی شده (Personalized Volume) اشاره کرد.

ایرپادز پرو نسل 2 به همراه کیس شارژر MagSafe (با پورت USB-C) در اواخر تابستان 2023 راهی بازار شده است. قیمت این گجت در حدود 249 دلار است.

منبع: gizmochina