بر اساس گزارش های جدیدی که در کشور کره منتشر شده اند، اپل به سختی در حال کار کردن بر روی یک لپ تاپ با صفحه نمایش تاشو است و در این راه قصد دارد تا با ایسوس یک رقابت جانانه را شروع کند! همان طور که می دانید در حال حاضر ایسوس با لپ تاپ های سری Zenbook Fold خود حرف اول را در بازار لپ تاپ های تا شدنی می زند و اپل قصد دارد تا این شرایط را تغییر دهد! این طور که در گزارش ها آمده، اپل از تأمین کنندگان خود خواسته است تا خود را برای عرضه یک مک بوک جدید با صفحه نمایش تاشو به بازار آماده کنند. اگر چنین خبری صحت داشته باشید، باید منتظر دمیده شدن روح تازه ای به صنعت تولید صفحه نمایش های تا شو باشیم!

اپل با عرضه مک بوک جدید در سال 2026 قصد رقابت با ایسوس را دارد

ورود اپل به بازار لپ تاپ های Foldable

در پی اشباع بازار گوشی های هوشمند، تولید کنندگان کره ای صفحه نمایش مانند Samsung Display و LG Display عمده تمرکز خود را به ساخت پنل های OLED برای لپ تاپ معطوف کرده اند. در این میان با افزایش تقاضا برای پنل های اولد تاشو (Foldable OLED)، به نظر می رسد که این دو شرکت قصد دارند تا مسیر کاری خود را به سمت تولید و توسعه این نوع پنل ها متمایل کنند. در چنین شرایطی ورود اپل به این حوزه قطعاً با توجه به نفوذی که این شرکت در بازار دارد، شرایط را عوض خواهد کرد.

اپل با عرضه مک بوک جدید در سال 2026 قصد رقابت با ایسوس را دارد

این گزارش نشان می دهد که علی رغم چالش هایی که در زمینه دستیابی به تراکم پیکسلی بالا در ابعاد بزرگ وجود دارد، تولید نمایشگر با سایزهای بزرگتر سود بیشتری را برای شرکت های تولید کننده پنل به همراه خواهد داشت. همچنین سود تولید نمایشگر تاشو برای لپ تاپ از تولید این نوع پنل برای گوشی های هوشمند بیشتر است. در نتیجه این فرصتی ایده آل برای سازندگان صفحه نمایش است که از بازار رو به رشد لپ تاپ های تاشو به نفع خود استفاده کرده و سرمایه گذاری های بزرگی را در آن انجام دهند.

«لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش تاشو» هنوز یک مفهوم نوپا است، اما هیجان قابل توجهی را در بازار ایجاد کرده است. امکان تا کردن صفحه نمایش لپ تاپ از وسط امکانات جدیدی را برای استفاده و حمل این دستگاه ایجاد می کند. برای حرفه ای ها، این قابلیت به معنای انعطاف پذیری بیشتر در هنگام کار کردن با لپ تاپ در حال حرکت است و موارد استفاده از این دستگاه در مکان های مختلف را گسترده تر می کند. صفحه نمایش تاشو می تواند کاربری مالتی مدیای لپ تاپ را نیز ارتقا دهد؛ چرا که کاربران می توانند در هنگام تماشای فیلم صفحه نمایش لپ تاپ خود را باز کنند و به فضای بیشتری دسترسی پیدا کنند. به این ترتیب نیاز کاربران برای اتصال لپ تاپ به مانیتورهای اکسترنال از بین می رود.

اپل با عرضه مک بوک جدید در سال 2026 قصد رقابت با ایسوس را دارد

ورود شرکت اپل به بازار لپ تاپ های تا شو خبر فوق العاده خوشحال کننده ای است و باید منتظر ابتکارات و خلاقیت های این شرکت خوشنام در این زمینه باشیم! لازم به ذکر است که هنوز هیچ اطلاعات در مورد مک بوک تاشوی اپل منتشر نشده است؛ با این حال انتظار می رود که این دستگاه در اواخر سال 2025 یا اوایل سال 2026 به بازار عرضه شود.

منبع: gizmochina