اگر کنجکاو هستید بدانید که کنترلرهای رسمی اپل برای هدست ویژن پرو به چه شکلی هستند و چه ویژگی هایی دارند، باید به شما بگوییم که اصلاً چنین چیزی وجود خارجی نخواهد داشت! بر اساس گزارش های منتشر شده، اپل قصد ندارد تا برای این هدست AR/VR دسته بازی تولید کند و این کار را بر عهده سایر شرکت ها گذاشته است! به عبارت دیگر اپل محدودیتی برای اتصال ویژن پرو به کنترلرهای تولید شده توسط شرکت های دیگر ایجاد نخواهد کرد.

اپل برای هدست های ویژن پرو دسته بازی تولید نخواهد کرد

این گزارش توسط تحلیل گر شناخته شده محصولات اپل، مارک گارمن، در نشریه بلومبرگ به چاپ رسیده است. آقای گارمن در این گزارش خاطر نشان کرده است که شرکت اپل یک دستگاه کنترلر مبتنی بر انگشت را تا به اینجا مورد آزمایش قرار داده است. همچنین این شرکت آزمایش هایی را نیز با کنترلرهای VR ساخته شده توسط شرکت های دیگر (مانند HTC) انجام داده، اما هنوز در این رابطه تصمیم نهایی خود را نگرفته است. از دیدگاه اپل «کنترل کردن ویژن پرو» به معنای استفاده از اسکن حرکات دست و چشم و فرمان های صوتی Siri است، نه استفاده از کنترلرهای دستیِ رایج که در کنار هدست هایی مانند HTC Vive Pro 2 به کار می روند.

در این گزارش آمده که اپل استفاده از یک کیبورد فیزیکیِ بلوتوثی یا کیبورد مک را هم در کنار ویژن پرو آزمایش کرده است، اما در نهایت تصمیم گرفته تا در مواقعی که کاربر به تایپ کردن چیزی نیاز پیدا می کند، یک کیبورد مجازی بر روی هوا را برای او به نمایش بگذارد! به عنوان مثال می توانید از این کیبورد مجازی برای تایپ کردن یک پسورد جدید که در سرویس ابری iCloud Keychain ذخیره نشده، استفاده نمایید.

اپل برای هدست های ویژن پرو دسته بازی تولید نخواهد کرد

آیا ویژن پرد از کنترلرهای ساخته شده توسط شرکت های دیگر پشتیبانی می کند؟

جواب این سؤال هم بله و هم نه است! بر اساس اظهارات آقای گارمن، در حالیکه اپل قصد ندارد برای ویژن پرو یک کنترلر فیزیکی تولید کند، اما این هدست از کنترلرهای بازی کنسول های PS5 و Xbox پشتیبانی خواهد کرد.

اما اظهارات آقای گارمن با بخشی از برنامه های رسمی اپل تناقض دارد! چرا که این شرکت اعلام کرده که هدست ویژن پرو از هیچ یک از لوازم جانبی VR که توسط شرکت های دیگر ساخته شده باشند، پشتیبانی نخواهد کرد. اینکه منظور اپل از «لوازم جانبی VR» شامل دسته بازی نیز می شود یا خیر هنوز مشخص نیست. با این حال شاید این موضع گیری در ادامه تغییر پیدا کند و اپل برخی تجهیزات VR سایر شرکت ها را تحت یک گواهینامه جدید با نام Made for Vision Pro تأیید کند؛ مشابه کاری که پیش از این برای آیفون نیز انجام شده بود.

اپل برای هدست های ویژن پرو دسته بازی تولید نخواهد کرد

کارشناسان وب سایت techradar اعلام کرده اند که به نظر نمی رسد هدست ویژن پرو اساساً به یک کنترلر دستی فیزیکی نیاز داشته باشد. یکی از این افراد که تجربه کار کردن با این هدست را داشته اعلام کرده است که این گجت عملکرد روان و خوبی را در تشخیص حرکات دست و ردیابی چشم ها ارائه می دهد: «زمانی که به یک اپلیکیشن مانند Photos نگاه کردم و انگشتان اشاره و شست خود را به هم زدم، اپلیکیشن به سرعت باز شد. برای اسکرول کردن یک پنجره فقط کافی بود تا انگشت های خود را به حالت نیشگون گرفتن به هم نزدیک می کردم و سپس دستم را به سمت بالا یا پایین می بردم».

پس اگر به ویژن پرو عادت کنید، در می یابید که کار کردن با این دستگاه پیچیده چقدر ساده و سر راست است. به این ترتیب ممکن است اصلاً به یک دسته بازی در کنار آن نیاز پیدا نکنید!

منبع: techradar