اپل قصد دارد تا به رقیب آیندۀ ChatGPT و OpenAI تبدیل شود و در همین راستا از چت بات اختصاصی خود رونمایی کند! این چت بات در بین مهندسان این شرکت با نام Apple GPT شناخته می شود. بر اساس اخبار منتشر شده، این غول کالیفرنیایی دنیای تکنولوژی در حال کار کردن بر روی فناوری هوش مصنوعی مولد است و همین خبر باعث رشد سهام این شرکت به میزان 71 میلیارد دلار شده است!

توسعه چت بات هوش مصنوعی Apple GPT

البته هنوز به طور عمومی تأیید نکرده که در حال کار کردن بر روی ابزارهای هوش مصنوعی مولد است، با این حال طبق گزارش Insider، اخبار در حال گردش در مورد این موضوع کمک کرده تا کل سرمایه بازار این شرکت به 3.12 تریلیون دلار برسد. به این ترتیب اپل به یکی از با ارزش ترین موجودیت های جهان در حال حاضر تبدیل شده است. این گزارش نشان می دهد که سود یک روز اپل برابر با کل سهم بازار 390 شرکت دیگر است که حقیقتاً شگفت انگیز و چشمگیر به نظر می رسد!

در حالیکه چت بات Apple GPT در حال توسعه است، اما شرکت اپل به طور کامل در مورد تحولات فناوری هوش مصنوعی سکوت کرده است. این در حالی است که دیگر غول های دنیای تکنولوژی مانند مایکروسافت و آلفابت (شرکت مادر گوگل) در متن جریان توسعه هوش مصنوعی قرار داشته اند و چت بات های اختصاصی خود را با نام های Bing و Bard معرفی کرده اند. مایکروسافت اخیراً یک مجموعه ابزار هوش مصنوعی را با اشتراک ماهانه 30 دلاری عرضه کرده که منجر به افزایش 6 درصدی سهام این غول نرم افزاری شده است.

توسعه چت بات هوش مصنوعی Apple GPT

بر اساس گزارش های دریافتی سرمایه گذاران اپل معتقدند که این شرکت باید به جای تخصیص منابع هنگفت برای تولید هدست واقعیت افزوده خود، بر روی توسعه یک رقیب مشابه ChatGPT سرمایه گذاری کند. با وجود اینکه این خبر در منابع آزاد و عمومی منتشر شده است، اطلاعاتی وجود دارد که ادعا می کند اپل استراتژی روشنی در مورد نحوه عملکرد Apple GPT برای مصرف کنندگان ندارد. دلیل این موضوع می تواند به اختلاف نظر مدیران اجرایی رده بالای اپل در مورد نحوه توسعه هوش مصنوعی توسط این شرکت مربوط باشد.

رئیس بخش ماشین لرنینگ هوش مصنوعی اپل، John Giannandrea به همراه نایب رئیس بخش مهندسی نرم افزار این شرکت، Craig Federighi، نیز بر روی مراحل توسعه Apple GPT نظارت دارند. به نظر می رسد John رویکرد محافظه کارانه تری نسبت به مقولۀ چت بات های هوش مصنوعی دارد؛ چرا که عنوان کرده دوست دارد اول ببیند ChatGPT در آینده چگونه تکامل پیدا می کند و بعد در مورد نحوه توسعه Apple GPT تصمیم گیری نماید. در حال حاضر اپل جی پی تی قادر به انجام دادن کارهایی مشابه با مایکروسافت بینگ و گوگل بارد نیست، اما گفته شده که این چت بات برخی از وظایف کارمندان داخلی اپل را آسان تر از قبل کرده است.

توسعه چت بات هوش مصنوعی Apple GPT

متأسفانه بدون اینکه بدانیم Apple GPT چه خدماتی را برای مصرف کنندگان و کاربران معمولی ارائه می دهد، نمی توان در مورد آن اظهار نظر خاصی کرد. با این حال پیش بینی می شود که اپل از این چت بات هوش مصنوعی در جریان سخنرانی اصلی رویداد WWDC در سال آینده رونمایی کند.

منبع: wccftech