اپل قصد دارد تا در پایان سال جاری میلادی گوشی های جدید سری آیفون 15 را با یک سری تغییرات اساسی به بازار بفرستد. اما این تغییرات صرفاً به خود گوشی محدود نمی شود و لوازم جانبی گوشی موبایل را هم در بر می گیرد! در همین راستا اپل یک کابل USB Type-C جدید را هم با گوشی های آیفون 15 به بازار خواهد فرستاد که در این مقاله قصد داریم ویژگی های آن را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

سرعت بالای کابل تایپ سی جدید اپل

کابل USB-C به USB-C جدید اپل دارای روکش بافته شده است و علاوه بر شارژ گوشی، برای انتقال دیتا هم کاربرد دارد. این کابل با رنگ های مختلفی راهی بازار شده و به خوبی با مدل های مختلف آیفون ست می شود. هم از لحاظ مشخصات ظاهری و هم از لحاظ قدرت عملکرد می توان کابل تایپ سی جدید اپل را جزء بهترین های دنیا دانست! این طور که در عکس های منتشر شده از کابل USB-C اپل دیده می شود، ظاهر آن با کابل های دیتای فعلی مک بوک متفاوت است.

چیزی که کابل تایپ سی اپل را از دیگر مدل های موجود در بازار متمایز می کند، سرعت انتقال دیتای بی نظیر آن است! بر اساس اطلاعات منتشر شده، این کابل قادر است تا با سرعت حیرت انگیز 40 گیگابیت در ثانیه (40Gbps) دیتا را انتقال دهد و به سریع ترین کابل USB-C تاریخ دنیای تکنولوژی تبدیل شود! ضمن اینکه این کابل از فناوری فست شارژ PD با توان حداکثر 100 وات پشتیبانی می کند و از لحاظ سرعت شارژدهی به گوشی نیز جزء مدل های رده بالای بازار قرار می گیرد. با توجه به این مشخصات می توان انتظار داشت که گوشی های سری آیفون 15 از سرعت شارژ 100 وات پشتیبانی کنند. چنانچه این موضوع صحت داشته باشد، شاهد یک ارتقای اساسی در این گوشی ها نسبت به مدل های قبلی خواهیم بود!

سرعت بالای کابل تایپ سی جدید اپل

علاوه بر کابل USB-C، اپل قصد دارد تا یک شارژر MagSafe جدید را نیز به بازار معرفی کند. این شارژر از خاصیت آهنربایی برخوردار است و گوشی را به شکلی کاملاً ایمن و محکم بر روی خود نگه می دارد. به این ترتیب کاربر بدون نگرانی بابت حوادث احتمالی می توانید از آن برای شارژ آیفون گران قیمت خود استفاده کند!

به احتمال قوی اپل به کاربران اجازه می دهد تا کابل تایپ سی جدید این شرکت را به طور مجزا از گوشی های آیفون تهیه کنند. همچنین شایعاتی مطرح شده که کاربران می توانند این کابل را با رنگ گوشی خود سفارش دهند و نسخه سفارشی سازی شدۀ آن را بخرند. این موضوع حاکی از آن است که اپل کمی از انحصار محصولات خود کاسته است و در مسیر ارج نهادنِ بیشتر به سلیقه مشتری قدم بر می دارد!

سرعت بالای کابل تایپ سی جدید اپل

لازم به ذکر است که گوشی های آیفون 15 تا اواخر فصل پاییز به بازار معرفی می شوند و انتظار می رود که اپل تکنولوژی های رده بالای خود را در آنها به کار ببرد. همچنین انتظار می رود که این گوشی ها از طراحی ظاهری به روز تری برخوردار باشند و یک سبک زیبایی شناسانۀ جدید را به محصولات خانوادۀ آیفون اضافه کنند!

منبع: gizmochina