اپل قصد دارد تا اکثر محصولات جدید خود را با نمایشگرهای OLED به بازار بفرستد. این خبری است که در چند ماه اخیر زیاد به گوش رسیده است و اکنون به نظر می رسد که کم کم دارد رنگ واقعیت به خود می گیرد! بر اساس گزارشی که به تازگی از جانب مرکز تحقیقاتی Omdia منتشر شده است، اپل برنامه های جذابی در این زمینه دارد! این طور که به نظر می رسد این غول آمریکایی دنیای تکنولوژی در حال کار کردن بر روی تولید دو مانیتور 32 و 42 اینچی است و قصد دارد در هر دوی آنها از پنل های OLED استفاده کند.

دو مانیتور اولد 32 و 42 اینچی اپل

برنامه های اپل برای نمایشگرهای OLED

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که این مقاله (که در وب سایت های OLED-info و MacRumors منتشر شده) با شایعاتی که پیش از این درباره عرضه یک مک بوک اولد مطرح شده بود، تفاوت دارد. در خبرهای قبلی ذکر شده بود که MacBook Air اولین دستگاه مک خواهد بود که به نمایشگر OLED مجهز می شود و احتمالاً این دستگاه در سال 2024 به بازار می آید. اما تحلیل گران Omdia معتقدند که اپل تا سال 2026 اقدام به عرضه یک مک بوک اولد نخواهد کرد؛ ضمن اینکه این دستگاه MacBook Pro خواهد بود، نه مک بوک ایر.

در رابطه با آینده آیپد، کارشناسان Omdia با اخباری که قبلاً در این رابطه منتشر شده بود موافق هستند. مطابق با این گزارش ها اپل اولین آیپد اولد خود را در سال 2024 به بازار خواهد فرستاد و اولین مدل از این دستگاه ها، iPad Pro خواهد بود. در این گزارش آمده است: «اپل تقریباً تا سال 2026 به طور کامل نمایشگرهای LCD و mini-LED را از دستگاه های موبایل خود حذف خواهد کرد».

دو مانیتور اولد 32 و 42 اینچی اپل

اما خبری که در میان بیشتر جلب توجه می کند، برنامه های اپل برای تولید نمایشگرهای اکسترنال یا مانیتور است. در حال حاضر اپل دو مانیتور Studio Display (با سایز 27 اینچ) و Pro Display XDR (با سایز 32 اینچ) را در بازار عرضه کرده است که در هیچ کدام از آنها از تکنولوژی های mini-LED یا OLED استفاده نشده است.

اما در گزارش Omdia ذکر شده است که در نقشه راه اپل عرضه دو مانیتور اولد به بازار در سال 2027 به چشم می خورد. یکی از این مانیتورها 32 اینچ سایز دارد و دیگری با سایز 42 اینچ راهی بازار خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که این مانیتورها به صورت مجزا قابل استفاده هستند یا از آنها در مدل های جدید iMac استفاده خواهد شد.

دو مانیتور اولد 32 و 42 اینچی اپل

به هر حال بهتر است که این اخبارها را صد در صد درست در نظر نگیریم! چرا که بازه های زمانی ذکر شده در آنها بسیار زیاد است و تا سال 2026 یا 2027 هزاران اتفاق ممکن است رخ دهد! پس حتی اگر این اخبار صحیح باشند، تا آن موقع ممکن است اپل برنامه هایش را تغییر دهد و هیچ گاه مانیتورهای 32 و 42 اینچی OLED آن را در بازار نبینیم! پس به نظر می رسد برای اطلاع از برنامه های قطعی اپل، باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانیم.

منبع: 9to5mac