اگر سری به بازار کنسول های دستی بزنید، از تنوع مدل های این گجت قطعاً متعجب خواهید شد. کنسول های دستی در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و بسیاری از کاربران خرید این دستگاه ها را ترجیح می دهند. قیمت مناسب، وزن سبک، ابعاد کوچک و در دسترس بودن در تمام طول روز برخی از عوامل محبوبیت کنسول دستی هستند. یکی از شرکت های فعال در این زمینه، AOKZOE نام دارد که اخیراً اعلام شده قصد دارد تا از پردازنده های قدرتمند سری AMD Ryzen 7000 در محصولات جدید خود استفاده کند. این شرکت که در واقع زیر مجموعه ای از برندهای One-Netbook و ONEXPlayer است، به زودی دو کنسول گیمینگ دستی جدید را با این پردازنده ها راهی بازار می کند. بیایید به این دستگاه های جدید نگاه دقیق تری بیندازیم.

کنسول های دستی AOKZOE A1 Pro و A2 از پردازنده های رایزن 7000 قدرت می گیرند

کنسول های دستی جدید AOKZOE با مدل های A1 Pro و A2 عرضه می شوند. مدل A1 Pro طراحی ظاهری مدل قبلی خود، A1، را حفظ کرده است و از این بابت شباهت زیادی به کنسول های دستی نسل اول برند ONEXPlayer با صفحه نمایش 8 اینچی دارد. در طرف مقابل، کنسول گیمینگ دستی مدل A2 جمع و جورتر است و صفحه نمایش آن از سایز 7 اینچ برخوردار خواهد بود. می توان گفت کنسول دستی AOKZOE A1 Pro از لحاظ ابعاد در کلاس تبلت و کنسول مدل A2 در کلاس گوشی های هوشمند جای می گیرند.

شرکت AOKZOE اعلام کرده است که کنسول دستی A1 Pro به «پردازنده پرچم دار سری 7XXX ای ام دی» مجهز است. اما تا به این لحظه در رابطه با مدل دقیق پردازنده به کار رفته در این گجت اطلاعاتی منتشر نشده است. این احتمال وجود دارد که پردازنده مورد اشاره AOKZOE یکی از مدل های Ryzen 7 7735U یا Ryzen 7 7736U باشد. نکته قابل توجه این است که هیچ یک از این پردازنده ها در مقایسه با مدل Ryzen 7 6800U (که پیش از این در کنسول دستی AOKZOE A1 به کار رفته بود)، عملکرد چندان قدرتمندتری را ارائه نمی دهند. بنابراین این احتمال وجود دارد که قدرت عملکرد کنسول های A1 Pro و A1 نزدیک به هم باشد و این موضوع برای AOKZOE چندان جالب نخواهد بود! به هر حال در عنوان کنسول جدید این شرکت از کلمه “Pro” استفاده شده است و کاربران انتظار دارند که این مدل در مقایسه با نسخه معمولی و بدون “Pro” قدرتمند تر باشد!

کنسول های دستی AOKZOE A1 Pro و A2 از پردازنده های رایزن 7000 قدرت می گیرند

در حال حاضر شرکت AOKZOE جزئیات بیشتری در رابطه با کنسول های گیمینگ دستی جدید خود منتشر نکرده است. با این حال این شرکت به کاربران خود اجازه داده است تا برای تست کردن این کنسول ها ثبت نام کنند. کاربران برای این منظور باید به وب سایت رسمی این شرکت مراجعه کرده و فرم مربوط به «تست داخلی کنسول های جدید» را تکمیل کنند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که چند نفر این فرم را تکمیل می کنند و آیا AOKZOE از این اقدام به اهداف مورد نظر خود دست پیدا خواهد کرد یا خیر. این موضوع به شایعات پیرامون عرضه قریب الوقوع این کنسول ها به بازار دامن زده است؛ با این حال تاریخ دقیق عرضه این دستگاه ها و قیمت آنها هنوز مشخص نیست و برای اطلاع از این موارد باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانیم.

کنسول های دستی AOKZOE A1 Pro و A2 از پردازنده های رایزن 7000 قدرت می گیرند

اگر چه مشخصات فنی کنسول های گیمینگ دستی A1 Pro و A2 هنوز مشخص نیست و نمی توان در مورد کیفیت عملکرد آنها نظر قطعی و دقیقی داد، با این حال ورود کمپانی های جدید به این بازار می تواند نکته امیدوار کننده ای باشد. چرا که هر چه تعداد شرکت های موجود در بازار بیشتر باشد، رقابت بین آنها جدی تر می شود و این رقابت جدی می تواند به بروز خلاقیت های بیشتر منتهی شود. به هر حال چیزی که مشخص است این است که کنسول های گیمینگ دستی آینده درخشانی دارند و به زودی از آنها بیشتر خواهیم شنید.

منبع: gizmochina