نمی توان اهمیت بالای مانیتور در دنیای گیمینگ را نادیده گرفت! مانیتور در واقع رابطه مستقیمی با بالا رفتن میزان عملکرد و لذت انجام بازی های ویدئویی داشته و انتخاب یکی از بهترین مدل ها می تواند لذت انجام بازی های ویدئویی را تا چندین برابر بیشتر کند! در این مقاله با بررسی یکی از برترین مانیتورهای تولیدی شرکت AOC در کنار شما خواهیم بود که با عنوان CQ32G2S تولید و روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل مانیتور به صورت اختصاصی جهت انجام بازی های ویدئویی طراحی شده و به همین دلیل نسبت به مانیتورهای دیگر از ویژگی های رده بالایی همچون نرخ تازه سازی و نرخ پاسخ گویی بی نظیر، فناوری های پیشرفته و کاربردی، وضوح تصویر بالا و ... برخوردار است! این مانیتور با بهره مندی از طراحی جذاب و گیمرپسند نیز می تواند کاربران را ترغیب به اضافه کردن آن به سیستم گیمینگ خود کند. به دلیل بهره مندی از نور پس زمینه WLED نیز قادر است میزان مصرف انرژی مانیتور را نیز تا حد زیادی کاهش دهد! یکی دیگر از ویژگی های وجود در مانیتور گیمینگ CQ32G2S می توان به پنل منحنی از نوع VA و زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد که موجب می شود تا کاربر محتوای مد نظر خود را در زاویه های مختلف با دید وسیع تری تماشا کند. پورت های متعدد و قابلیت تنظیم میزان ارتفاع نیز از دیگر ویژگی های این مدل مانیتور محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ منحنی CQ32G2S ای او سی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی مانیتور گیمینگ AOC CQ32G2S

دارای زاویه دید 178 درجه ای و رزولوشن QHD

از ویژگی های مهم مانیتور گیمینگ منحنی CQ32G2S ای او سی می توان به برخورداری از زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) و پنل VA اشاره کرد. پنل به کار رفته در این مدل مانیتور می تواند تصاویر با وضوح بالا همراه با رنگ های صحیح و واقعی را در هر زاویه به نمایش دربیاورد. زاویه 178 درجه ای (عمودی و افقی) نیز به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید در هر زاویه از اتاق قادر باشید تصاویری با جزئیات کامل همراه با کیفیت 1440p را تماشا کنید. این مدل از مانیتور شرکت ای او سی دارای روشنایی 250 کاندلا بر متر مربع بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه WLED نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (2560x1440) پیکسل و رزولوشن QHD لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور نیز برابر با 16:9 است. این ویژگی باعث می شود تا مانیتور امکان نمایش محتوای تصویری بیشتری را  داشته باشد.

به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 1 میلی ثانیه ای که مانیتور گیمینگ منحنی CQ32G2S در اختیار دارد قادر خواهید بود سریع ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. شرکت AOC جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، این مدل از مانیتور خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل دو عدد پورت HDMI 2.0، یک عدد پورت DisplayPort 1.4 و 1 عدد جک خروجی هدفون (3.5 میلی متری) می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. جک خروجی هدفون نیز این امکان را به کاربران می دهد تا برای متصل کردن انواع اسپیکر، هدفون، هدست و ... نیز اقدام کرده و با هیچ چالشی روبرو نشوند!

بررسی مانیتور گیمینگ AOC CQ32G2S

دارای انحنای مناسب و فناوری های پیشرفته!

شرکت AOC در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ CQ32G2S از پنل منحنی استفاده کرده است. میزان منحنی طراحی شده این مدل مانیتور برابر با 1500R بوده و با توجه به برخورداری از این ویژگی می توان گفت که برای مشاهده تصاویر دیگر مهم نیست کاربر در چه زاویه ای از مانیتور گرفته باشد. از دیگر ویژگی مانیتورهای منحنی می توان به قابلیت جلوگیری از اعوجاج و تغییر رنگ تصاویر به نمایش درآمده اشاره کرد. مانیتور گیمینگ منحنی CQ32G2S از پنل VA در سایز 32 اینچی بهره برده تا از جذابیت دو چندانی برخوردار باشد. این مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 165 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!  کنتراست این مانیتور در حالت استاتیک برابر با 3000:1 و در حالت داینامیک نیز برابر با 80M:1 بوده که باعث می شود تا نواحی مشکی با عمق زیاد و نواحی روشن نیز با شفافیت بالایی به نمایش دربیاید. شرکت AOC به منظور بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت تصاویر و محافظت از چشمان کاربران، فناوری های متعددی را در مانیتور گیمینگ منحنی CQ32G2S اضافه کرده است. فناوری های استفاده شده در این مدل مانیتور شامل فناوری G-Sync، Freesync Premium و Low Blue Light می شود.

  • G-SYNC: فناوری G-SYNC نیز به منظور رفع هر گونه لگ و پارگی تصویر اضافه شده است. این فناوری با کمک کارت گرافیک های قدرتمند می تواند بازی های مورد علاقه شما را بدون هیچ مشکلی اجرا کند!
  • Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!
  • FreeSync Premium: این فناوری نیز وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.

بررسی مانیتور گیمینگ AOC CQ32G2S

ضخامت مناسب بدنه از ویژگی های مهم و مثبتی است که AOC در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ منحنی CQ32G2S مورد استفاده قرار داده است. پایه نیز از دیگر ویژگی های طراحی شده این مدل مانیتور محسوب می شود که جهت ایجاد شرایط ایده آل دید کاربر نسبت به صفحه نمایش اضافه شده است. در ضمن این مدل مانیتور به دلیل برخورداری از این نوع پایه قادر است قابلیت تغییر میزان ارتفاع را در اختیار کاربران قرار داده و به آن ها این امکان را بدهد تا میزان ارتفاع مانیتور را تا 110 میلی متر تنظیم کنند! لازم به ذکر است که طبق اعلام سایت اصلی شرکت AOC مانیتور گیمینگ منحنی CQ32G2S از قابلیت نصب بر روی دیوار نیز برخوردار بوده که به کاربر این امکان را می دهد تا در صورت لزوم و نبودن فضای مناسب بر روی میز، مانیتور را بر روی دیوار نصب کرده و از استفاده آن لذت ببرد! روشنایی تعبیه شده در قسمت پشتی، قابلیت پشتیبانی از 16.7 میلیون رنگ، حالت های متعدد گیمینگ Game Mode (RTS، FPS، Racing، Gamer 1، Gamer 2 و Off)، Gaming Style (Shooters، Action، eSports، FPS (eSports)، Beat’m up و Racing) و Gaming Convenience (G-menu)، ابعادی برابر با 709x472-572x244 میلی متر و وزنی برابر با 7.5 کیلوگرم از دیگر مشخصات مهم این مدل مانیتور محسوب می شود!

منبع: tomshardware