مانیتور گیمینگ AGON Pro AG276QZD به تازگی از جانب برند AOC به بازار عرضه شده است. این مانیتور دارای سایز 26.5 اینچ است و در آن از پنل اولد استفاده شده است. از جمله ویژگی های منحصر به فرد این مانیتور باید به نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز اشاره کرد که نمایش روان و سریع تصاویر را تضمین می کند. همچنین این مانیتور گیمینگ توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن 2K را دارد و برای گیمینگ کاملاً مناسب است. لازم به ذکر است که مانیتور AOC AGON Pro AG276QZD در حال حاضر برای خرید عمومی در کشور چین در دسترس قرار گرفته است؛ اما در رابطه با توزیع آن به بازار کشورهای دیگر اطلاعاتی منتشر نشده است. با این حال انتظار می رود که این مانیتور گیمینگ به زودی به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

مانیتور گیمینگ AOC AGON Pro AG276QZD 2K OLED

مانیتور AGON Pro AG276QZD پس از عرضه مدل AG325QZN/EU با سایز 31.5 اینچ توسط AOC معرفی شده است. این مانیتور از رزولوشن 2560x1440 پیکسل با نسبت تصویر 16:9 پشتیبانی می کند و همان طور که اشاره شد در آن از پنل اولد با سایز 26.5 اینچ بهره برده شده است. همچنین مانیتور جدید برند ای او سی دارای زمان پاسخ دهی فوق العاده پایین 0.03 میلی ثانیه (GtG) است و از این لحاظ در میان برترین مدل های گیمینگ موجود در بازار قرار می گیرد.

مطابق با اعلام AOC، مانیتور AGON Pro AG276QZD حدود 98.5 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 را پوشش می دهد و میزان روشنایی آن حداکثر برابر با 1000nits است. این میزان روشنایی امکان استفاده از این مانیتور را در محیط های کاملاً روشن و پر نور فراهم آورده است. لازم به ذکر است که در رابطه با پشتیبانی مانیتور جدید ای او سی از فناوری HDR اطلاعاتی منتشر نشده است.

مانیتور گیمینگ AOC AGON Pro AG276QZD 2K OLED

مانیتور AOC AGON Pro AG276QZD از نرخ نوسازی تصویر عالی 240 هرتز برخوردار است و این موضوع نیز یکی از نقاط قوت مهم آن به شمار می آید. این ویژگی باعث می شود تا تصاویر بازی ها به شکلی کاملاً روان و سریع نمایش داده شوند و گیمر تجربه حرفه ای تری را از انجام بازی به دست آورد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در دنیای امروزی و در سال 2023، اغلب مانیتورهای گیمینگ از رفرش ریت 240 هرتز پشتیبانی می کنند و مدل هایی با نرخ نوسازی پایین تر در حال از دست دادن جایگاه خود در بازار هستند. در آینده ای نه چندان دور، نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز به یک استاندارد روتین و عادی برای مانیتورهای گیمینگ تبدیل خواهد شد.

لازم به ذکر است که مانیتور AOC AGON Pro AG276QZD از فناوری های AMD FreeSync Premium و انویدیا G-Sync پشتیبانی می کند و امکان اتصال آن به انواع سیستم های گیمینگ وجود دارد. برای این منظور پورت های DisplayPort 1.4 و HDMI 2.0 بر روی پنل پشتی این مانیتور تعبیه شده است. همچنین مانیتور گیمینگ جدید AOC به دو پورت USB 3.2 نسل 1 از تایپ A و یک پورت آپ استریم USB Type B مجهز شده است. با این حال عدم مجهز بودن به پورت USB Type-C برای این مانیتور رده بالا چندان جالب نیست و کمی توی ذوق می زند.

مانیتور گیمینگ AOC AGON Pro AG276QZD 2K OLED

شرکت AOC هنوز در رابطه با قیمت مانیتور گیمینگ AGON Pro AG276QZD اطلاعاتی را منتشر نکرده است. با این حال با توجه به ویژگی ها و مشخصات فنی رده بالای این مانیتور، پیش بینی می شود که قیمت آن بسیار بالا باشد. به هر حال برای مطلع شدن از این موضوع باید چند هفته دیگر هم منتظر بمانیم.

منبع: gizmochina