شرکت AOC پس از عرضه مانیتور 40 اینچ AGON AG405UXC در ماه گذشته، یک مانیتور 27 اینچ جدید دیگر را نیز به بازار فرستاده است. این مانیتور جدید با مدل Q27G3XMN عرضه شده و از پنل mini-LED با رزولوشن WQHD قدرت می گیرد. در ادامه می توانید با مشخصات این محصول بیشتر آشنا شوید. با ما همراه باشید.

بررسی مشخصات فنی مانیتور گیمینگ ای او سی مدل Q27G3XMN

مشخصات فنی مانیتور گیمینگ AOC Q27G3XMN

مانیتور AOC Q27G3XMN به صفحه نمایش 27 اینچ (68.5 سانتی متر) مجهز است و از پنل VA قدرت می گیرد. این مانیتور توانایی نمایش تصویر با رزولوشن 2560x1440 پیکسل را دارد و از زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه بهره می برد. به این ترتیب در هنگام انجام بازی، تماشای فیلم یا انجام کارهای روزمره می توانید از تصاویر روان و سریع این مانیتور لذت ببرید! لازم به ذکر است که مانیتور AOC Q27G3XMN با تکنولوژی Adaptive-Sync سازگار است و از بروز مشکلاتی مانند مات شدن تصویر در هنگام جابجایی های سریع جلوگیری می کند. نرخ تازه سازی 180 هرتز نیز مشخصات ایده آل این مانیتور را تکمیل می کند!

بررسی مشخصات فنی مانیتور گیمینگ ای او سی مدل Q27G3XMN

مانیتور ای او سی Q27G3XMN موفق به دریافت استاندارد VESA DisplayHDR 1000 شده است و تک تک پیکسل های صفحه نمایش آن از نور پس زمینۀ مستقیم Mini-LED بهره می برند. این ویژگی ها سبب می شود که رنگ مشکی با عمق زیاد و رنگ های شفاف با روشنایی ارتقا یافته نمایش داده شوند و تصاویر واقعی تر به نظر برسند. همچنین این مدل مانیتور AOC دقت رنگ فوق العاده ای دارد و 99 درصد از محدوده رنگ sRGB، 96 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 و 88 درصد از محدوده رنگ NTSC را پوشش می دهد.
امکانات ارتباطی مانیتور ای او سی Q27G3XMN شامل دو پورت HDMI 2.0 (سازگار با HDR)، یک پورت DP 1.4 و خروجی صدا می شود. به این ترتیب محدودیتی برای اتصال آن به انواع دستگاه های مدرن گیمینگ نخواهید داشت.

تمرکز اصلی AOC در تولید مانیتور Q27G3XMN بر روی جنبه های گیمینگ بوده است. در همین راستا شما می توانید تنها با فشردن یک کلید، حالت نمایش این مانیتور را از FPS به RTS و بالعکس تغییر دهید. همچنین این مانیتور به یک شمارنده فریم مجهز است که نرخ نوسازی تصویر را به صورت لحظه ای به شما نشان می دهد. قابلیت کنترل نمایش قسمت های تاریک تصویر و تنظیم دمای رنگ متناسب با ژانر بازی از دیگر امکانات گیمینگ مانیتور ای او سی Q27G3XMN است.

بررسی مشخصات فنی مانیتور گیمینگ ای او سی مدل Q27G3XMN

مجهز بودن به پایه ارگونومیک (با قابلیت تنظیم زاویه دید و ارتفاع) و طراحی مدرنِ مانیتور ای او سی Q27G3XMN حس حرفه ای بودن را به شما القا می کند. همچنین قاب های بالا، راست و چپ این مانیتور تنها 1.2 میلی متر و قاب پایینی آن تنها 6.2 میلی متر ضخامت دارد که باعث مدرن تر به نظر رسیدن ظاهر دستگاه می شود. وجود خط های قرمز رنگ بر روی بدنه این مانیتور نیز باعث شده تا این دستگاه به گزینه جذابی برای راه اندازی یک سیستم گیمینگ تبدیل شود.

جزئیات مربوط به قیمت مانیتور ای او سی Q27G3XMN و زمان عرضه دقیق آن به بازار هنوز مشخص نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت رسمی AOC مراجعه کنید.

منبع: gizmochina