اندروید و iOS دو بازیگر اصلی سیستم عامل های موبایل هستند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. اینکه کار کردن با کدام یک از این سیستم عامل ها آسان تر است، موضوعی است که همواره بین طرفداران این دو پلتفرم مورد مناقشه بوده است. اکنون در گزارش جدیدی که توسط GreenSmartphones منتشر شده به این نکته اشاره شده که کاربران در هنگام کار کردن با سیستم عامل اندروید با مشکلات کمتری در مقایسه با iOS مواجه می شوند و به این ترتیب اندروید پلتفرم «شهودی تری» در مقایسه با iOS است. در ادامه با جزئیات این خبر همراه شما هستیم.

کار کردن با اندروید آسان تر یا iOS

در این گزارش اطلاعات مربوط به موتورهای جستجوی کاربران اندروید و iOS مورد آنالیز قرار گرفته و تعداد دفعاتی که کاربران هر یک از این سیستم عامل ها برای استفاده از یکی از قابلیت های اصلی گوشی موبایل خود سرچ کرده اند، مورد بررسی و ردیابی قرار گرفته است. به عنوان مثال در این تحقیق، تعداد جستجوی کاربران اندروید و iOS برای انجام دادن کارهایی مانند گرفتن اسکرین شات، اسکرین رکورد و به اشتراک گذاری لوکیشن مورد آنالیز قرار گرفته است.

بر اساس نتایج این آنالیز، تعداد دفعاتی که کاربران iOS برای استفاده از قابلیت های اصلی و پایه ای گوشی خود به کمک نیاز پیدا کرده و در اینترنت جستجو کرده اند، 358000 دفعه در ماه بوده که 58 درصد بیشتر از تعداد دفعات جستجوی کاربران اندروید بوده است. به طور دقیق تر، بیشترین اختلاف تعداد سرچ کاربران iOS با اندروید به موضوع «نحوه پاک کردن تمام محتوا و تنظیمات» مربوط بوده است، جایی که کاربران iOS حدود 6 برابر بیشتر از کاربران اندروید به مشکل خورده اند و به کمک گرفتن از اینترنت نیاز پیدا کرده اند.

کار کردن با اندروید آسان تر یا iOS

در این پژوهش، 12 عملکرد رایج بین کاربران گوشی های هوشمند مورد بررسی قرار گرفته و اندروید در 10 مورد از آنها از iOS برتر بوده است. به عبارت دیگر، در 10 مورد از این 12 آیتم، کاربران اندروید کمتر به مشکل برخورده اند. فقط در دو آیتمِ «اسکن QR Code» و «گرفتن اسکرین شات» سیستم عامل iOS توانسته رابط کاربری آسان تری را در اختیار کاربران خود قرار دهد و در سایر موارد اندروید برتر بوده است. در نمودار زیر می توانید تمامی این 12 موارد و آمار مربوط به جستجوی آنها را مشاهده کنید:

کار کردن با اندروید آسان تر یا iOS

به طور میانگین، اندرویدی ها در طول یک ماه 226000 جستجو برای پیدا کردن تنظیمات اندروید در اینترنت انجام داده اند، در حالی که این میزان سرچ برای کاربران iOS حدود 358000 دفعه (58.41 درصد بیشتر) بوده است. توجه داشته باشید که این پژوهش بر روی تعداد مساوی از کاربران اندروید و iOS انجام گرفته است و جامعه هدف هر دوی این پلتفرم ها یکسان بوده است.

اگر چه بحث طولانی مدت بر سر برتری اندروید یا iOS با استدلال هایی مانند «انعطاف پذیری و سفارشی سازی بهتر اندروید» در مقابل «سرعت و امنیت بیشتر iOS» همچنان ادامه دارد، اما این مطالعه نشان می دهد که کار کردن با اندروید برای یک کاربر عادی آسان تر است.
لازم به ذکر است که این تحقیق بر اساس دیتای ارائه شده از جانب Google Search در طول 12 ماه گذشته انجام شده است و کیوردهای کاملاً یکسان برای هر دو سیستم عامل Android و سیستم عامل iOS مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته اند.

منبع: gizmochina