محبوبیت کنسول های بازی دستی روز به روز در حال افزایش است. این دستگاه ها وزن سبک و ابعاد کوچکی دارند و در هر جایی، از اتاق شخصی افراد در منزل گرفته تا وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس قابل استفاده هستند. در همین راستا در چند سال اخیر مدل های متنوع و متعددی از این دستگاه به بازار عرضه شده است و شرکت های مختلفی به تولید آن مشغول شده اند. یکی از جدیدترین کنسول های بازی دستی، RG405M نام دارد که توسط شرکت Anbernic راهی بازارهای جهانی شده است. در این مقاله می توانید از مشخصات سخت افزاری و قیمت این کنسول گیمینگ مطلع شوید. با ما همراه باشید.

کنسول دستی Anbernic RG405M در حال حاضر از طریق وب سایت رسمی شرکت سازنده برای خرید در دسترس قرار گرفته است و قیمت اولیه آن حدود 167.99 دلار اعلام شده است. رنگ بندی این کنسول دستی شامل رنگ های مشکی و نعنایی می شود که می توان آن را در طیف رنگ خاکستری جای داد. با این حال استفاده از رنگ نعنایی در طراحی گجت های الکترونیکی چندان رایج نیست و Anbernic با استفاده از این رنگ به نوعی قصد ساختار شکنی داشته است! لازم به ذکر است که کاربران می توانند کنسول دستی RG405M را با کارت حافظه microSD با ظرفیت های 128 یا 256 گیگابایت سفارش دهند. قیمت این نسخه ها به ترتیب برابر با 182.99 و 197.99 دلار خواهد بود.

کنسول گیمینگ دستی جدید Anbernic RG405M به صفحه نمایش اولد مجهز است

اما داخل بدنه کنسول بازی دستی Anbernic RG405M از چه سخت افزاری استفاده شده است؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت که این کنسول هندهلد از تراشه Unisoc Tiger T618 قدرت می گیرد. این تراشه دارای دو هسته Cortex-A75 و شش هسته Cortex-A55 است که تمامی آنها بر مبنای ARM طراحی شده اند. فرکانس پایه پردازنده به کار رفته در این کنسول، 2.0 گیگاهرتز اعلام شده است. همچنین هندهلد گیمینگ Anbernic RG405M به پردازنده گرافیکی مجتمع Mali-G52 مجهز است که سرعت کلاک آن به 850 مگاهرتز می رسد.

در زمینه کانفیگ حافظه باید گفت که کنسول گیمینگ دستی Anbernic RG405M به 4 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X مجهز است. همچنین در این گجت از 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی eMMC استفاده شده است. لازم به ذکر است که این کنسول دستی دارای کارت خوان میکرو اس دی نیز هست و کاربران می توانند در صورت نیاز ظرفیت حافظه ذخیره سازی آن را ارتقا دهند.

کنسول گیمینگ دستی جدید Anbernic RG405M به صفحه نمایش اولد مجهز است

شرکت Anbernic خاطر نشان کرده است که بر روی کنسول دستی مدل RG405M سیستم عامل اندروید 12 به صورت پیش فرض نصب است. همچنین این دستگاه از اتصال وایرلس از طریق وای فای 802.11ac و بلوتوث 5.0 پشتیبانی می کند. این طور که در خبرها آمده، باتری به کار رفته در این کنسول بازی دستی از ظرفیتی معادل با 5000 میلی آمپر ساعت برخوردار است و میزان شارژدهی آن برابر با 8 ساعت خواهد بود. به این ترتیب کاربران به شارژ چند باره آن در بازه های زمانی کوتاه مدت نیاز پیدا نخواهند کرد و می توانند ساعات متوالی از روز خود را به بازی کردن با آن اختصاص دهند.

اما یکی از ویژگی های مهم و کاربردی کنسول گیمینگ دستی Anbernic RG405M، صفحه نمایش آن است. این صفحه نمایش از نوع OLED است و 4.95 اینچ سایز دارد. نکته قابل توجه در این رابطه، رزولوشن 960x544 پیکسلی این نمایشگر است که دقیقاً معادل با دو برابر رزولوشن طبیعی کنسول دستی PSP است! از این جهت می توان گفت که کنسول RG405M به یکی از با کیفیت ترین صفحه نمایش ها در مقایسه با رقبایش مجهز شده است! البته باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت Anbernic در رابطه با میزان روشنایی نمایشگر این گجت اطلاعاتی را منتشر نکرده است.

کنسول گیمینگ دستی جدید Anbernic RG405M به صفحه نمایش اولد مجهز است

با توجه به این که کنسول گیمینگ دستی Anbernic RG405M تنها 286 گرم وزن دارد، به سادگی می توان آن را با خود به مکان های مختلف حمل کرد. همچنین این کنسول با ابعاد 189x87x18 میلی متر عرضه شده است و کاربران می توانند آن را همانند یک گوشی هوشمند در جیب خود بگذارند. با توجه به این مشخصات پیش بینی می شود که استقبال خوبی از این دستگاه در بازارهای جهانی به عمل آید.

منبع: gizmochina