به تازگی AMD بر روی تولید کارت گرافیک های میان رده تمرکز کرده و چند مدل مقرون به صرفه را راهی بازار کرده است. این اقدام، می تواند به عنوان یک اقدام هوشمندانه تلقی شود! چرا که این کارت گرافیک ها به گیمرها این امکان را می دهد تا با پرداخت هزینه ای منطقی و مناسب، بازی های روز را با گرافیک عالی تجربه کنند! به این ترتیب، AMD می تواند از فروش این کارت گرافیک ها به سود بیشتری دست یابد و عرصه را بر رقیب دیرینه خود، انویدیا، تنگ تر کند!

در همین راستا این شرکت به تازگی کارت گرافیک Radeon RX 7600 XT را معرفی کرده است که هم قیمت مناسبی دارد و هم از مشخصات فنی قابل توجهی بهره می برد. بیایید به این محصول جذاب نگاه دقیق تری بیندازیم.

کارت گرافیک مقرون به صرفه Radeon RX 7600 XT

جالب است بدانید که AMD در حال کپی برداری از توصیه های انویدیا در راستای تحریم خرید کارت گرافیک با قیمت بالا است. در واقع انویدیا در چند وقت اخیر عنوان کرده است که قیمت کارت گرافیک در خرده فروشی ها نباید از حد مجاز بالاتر رود و مصرف کنندگان باید محصولات را با قیمت منطقی تهیه کنند. این موضوع، فشار را بر شرکای انویدیا و AMD بیشتر از قبل می کند. چرا که این شرکت ها باید در روز عرضه کارت گرافیک های جدید، نمونه های ارزان قیمت تر را در اولویت فروش قرار دهند. در طرف مقابل، این موضوع برای مصرف کنندگان مزیت های زیادی به همراه دارد و امکان خرید گزینه های مقرون به صرفه را برای آنها فراهم می آورد.

در زمینه مشخصات فنی باید گفت که کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600 XT بر مبنای معماری RDNA 3 طراحی شده است و جزء پردازنده های گرافیکی Navi 33 به حساب می آید. این کارت گرافیک در مقایسه با مدل Radeon RX 6650 XT، تا 11 درصد قوی تر عمل می کند و با ارتقای چشمگیری در این زمینه مواجه شده است. اگر AMD درایورهای این کارت گرافیک را پیش از عرضه نهایی بهینه سازی کند، شاید حتی قدرت عملکرد آن بهتر از این هم بشود!

کارت گرافیک مقرون به صرفه Radeon RX 7600 XT

در مجموع معرفی کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600 XT توسط AMD یک خبر هیجان انگیز برای گیمرها به شمار می آید! اکنون گیمرها می توانند با پرداخت هزینه ای به مراتب کمتر، یک کارت گرافیک رده بالا و مقرون به صرفه را تهیه کنند و از قدرتی نزدیک به مدل های رده بالا بهره مند شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که این کارت گرافیک در اجرای بازی های روز در دنیای واقعی به چه نحو عمل خواهد کرد و آیا می تواند جایگاه انویدیا در بازار کارت گرافیک های میان رده را تهدید کند یا نه!

کارت گرافیک مقرون به صرفه Radeon RX 7600 XT

به خصوص پیش بینی می شود که کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600 XT بتواند به رقیبی جدی برای کارت های سری RTX 4060 انویدیا تبدیل شود. همان طور که می دانید، گرافیک های RTX 4060 هنوز جزء مدل های جدید بازار محسوب می شوند و گزینه اول بسیاری از کاربران برای راه اندازی یک کامپیوتر گیمینگ به شمار می آیند. حالا عرضه محصول جدید AMD می تواند رقابت در این بازار را از همیشه داغ تر کند!

منبع: gizmochina