کاربران در رابطه با اپلیکیشن آمازون نظرات متفاوتی دارند، اما اغلب این نظرات مثبت بوده است. این اپلیکیشن به صورت کاملاً ساختارمند طراحی شده و هر آنچه را که کاربران برای یک خرید اینترنتی راحت نیاز دارند، در اختیار آنها قرار می دهد. اما رابط کاربری و layout این اپلیکیشن چندان چنگی به دل نمی زد! به همین دلیل آمازون در صدد آپدیت رابط کاربری اپلیکیشن خود برآمده است. این آپدیت برای نسخه iOS این اپلیکیشن مدت زیادی است که عرضه شده و به نظر می رسد نسخه اندرویدی آن نیز بالاخره این آپدیت را دریافت خواهد کرد.

رابط کاربری اپلیکیشن اندرویدی آمازون آپدیت شد ؟!

در آپدیت جدید، اپلیکیشن اندرویدی امازون سرانجام به سایدبار مخفی مجهز شده و در قسمت پایین آن نوار پیمایش (navigation bar) تعبیه شده است. تب های مختلفی در این نوار پیمایش قرار دارند که شامل home screen، اکانت کاربری شما، کارت حساب شما و منو می شود. این نوع طراحی به شما در دسترسی سریع تر به بخش های اصلی اپلیکیشن کمک زیادی می کند و تجربه ای لذت بخش تر از کار با آن را برایتان به ارمغان می آورد. به خصوص این که این روزها گوشی های اندرویدی جدید دارای صفحه نمایش بزرگتری نسبت به قبل هستند و کار با آنها به صورت تک دستی (one-handed) مشکل است.

رابط کاربری اپلیکیشن اندرویدی آمازون آپدیت شد ؟!

از دیگر ویژگی های آپدیت جدید رابط کاربری اپلیکیشن آمازون بر روی دستگاه های اندرویدی باید به تغییر فونت آن اشاره کنیم. در آپدیت جدید از فونتی بزرگتر در بخش های اصلی اپلیکیشن استفاده شده است. همچنین این بخش ها از لحاظ طراحی نوع نمایش برندها و تم رنگی به کار رفته در آنها با نسخه قبلی تفاوت های زیادی کرده اند. به طوری که به نظر می رسد که به عنوان مثال بخش Whole Foods and Fresh اپلیکیشن آمازون خود یک اپلیکیشن مجزا است و از ظاهری کاملاً متفاوت با دیگر بخش های آن دارد.

مشخص نیست که این آپدیت جدید از طریق Play Store در دسترس است یا با اعمال آن در بخش سرور ساید اپلیکیشن بر روی دستگاه ها مشاهده می شود. به هر حال این آپدیت برای دستگاه های اندرویدی عرضه شده و اگر تا کنون آن را دریافت نکرده اید، بهتر است تا بخش آپدیت های اپلیکیشن خود را چک کنید. پس از کاربران گوشی های اندرویدی هستید، می توانید از رابط کاربری اپلیکیشن آمازون بر روی گوشی خود لذت ببرید. همان طور که می دانید، آمازون به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی در سطح جهان شناخته می شود و سهامدار اصلی آن اخیراً به عنوان ثروتمند ترین فرد جهان شناخته شده است. به خصوص این وب سایت در دوران همه گیری جهانی ویروس کرونا و اعمال محدودیت های اجتماعی، رونق بیشتری نیز پیدا کرده و میزان خریدهای اینترنتی از آن به صورت تصاعدی افزایش یافته است. شاید این موضوع دلیلی است که آمازون بالاخره تصمیم به آپدیت رابط کاربری اپلیکیشن اندرویدی خود گرفته است. چرا که همان طور که اشاره شد، این آپدیت برای نسخه iOS این اپلیکیشن مدت ها است که عرضه شده بود و جای تعجب داشت که چرا آمازون آن را برای نسخه اندرویدی ارائه نمی دهد! به هر حال اکنون این آپدیت برای اپلیکیشن آمازون در تمام نسخه ها قابل دریافت است.

منبع: androidcentral