بیش از یک سال است که ویروس کرونا زندگی را برای مردم جهان سخت کرده و عادات زیادی از زندگی روزمره را تغییر داده است. به طوری که بسیاری از افراد مجبور به کار از منزل شده اند و به نظر می رسد این شرایط برای مدتی طولانی ادامه داشته باشد! خوشبختانه تکنولوژی در این مدت به کمک مردم آمده و باعث شده تا زندگی و کار کردن در این شرایط برایمان آسان تر شود. به عنوان مثال آمازون از اسپیکر هوشمند خود با نام Amazon Echo رونمایی کرده که به دستیار صوتی الکسا مجهز است. اگر بر روی این دستگاه دقیق تر شویم، ویژگی هایی را در آن پیدا می کنیم که در زندگی روزمره ما تأثیر قابل توجهی دارند. در اینجا پنج ویژگی هیجان انگیز الکسا را که برای کار در منزل کارایی دارند، با هم مرور می کنیم.

پنج ویژگی هیجان انگیز الکسا برای Amazon Echo که کار در منزل را برایتان آسان تر می کند

اجازه دهید تا الکسا زمان استراحت تان را به شما یادآوری کند!

شاید برایتان پیش آمده باشد که آنقدر غرق در کار شوید که گذر زمان را فراموش کنید! اما همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که مرز بین کار و زندگی روزمره باید مشخص باشد و شما هم به تفریح و استراحت نیاز دارید! اگر مدیریت این موضوع برایتان سخت است، می توانید از الکسا کمک بگیرید. این امکان برای شما وجود دارد تا برای الکسا ریمایندر تعیین کنید تا زمان استراحت را به شما یادآوری کند.

اجازه دهید تا الکسا زمان استراحت تان را به شما یادآوری کند!

از الکسا به عنوان یک پیام گیر استفاده کنید تا با خانواده تان در ارتباط باشید

کار در منزل نیازمند آرامش و فضایی مجزا از سایر افراد خانواده است. به همین دلیل این روزها بسیاری از افراد ساعات زیادی از روز خود را در اتاق کار خود در منزل می گذرانند و کمتر سایر افراد خانواده را ملاقات می کنند. به خصوص افرادی که فرزند کوچک دارند، ممکن است با هر بار بیرون آمدن از اتاق برای غذا خوردن یا بنا به هر دلیل دیگر، مجبور شوند دقایق زیادی را به بازی با کودک خود بپردازند و به این ترتیب وقت کاری زیادی از آنها تلف شود. یک راه حل ساده برای این موضوع وجود دارد: شما می توانید با استفاده از قابلیت Drop In و Echo Show الکسا پیش از خروج از اتاق از همسر خود بپرسید که فرزندتان در چه حالی است و بهترین زمان برای خروج از اتاق را انتخاب کنید!

از الکسا به عنوان یک پیام گیر استفاده کنید تا با خانواده تان در ارتباط باشید

حیوانات خانگی تان را با الکسا سرگرم کنید

همه گیری کرونا و محدودیت های دوران قرنطینه بر روی زندگی حیوانات خانگی نیز تأثیرگذار بوده است. چرا که اکنون زمان گردش آنها در بیرون از منزل از بین رفته و آنها نیز باید مانند صاحبانشان زمان زیادی را داخل خانه بگذرانند. در این میان الکسا می تواند به شما کمک کند تا حیوان خانگی تان را سرگرم کنید. به عنوان مثال می توانید از قابلیت الکسا در تقلید صدای حیوانات استفاده کرده و به نوعی آنها را مشغول کنید. 

حیوانات خانگی تان را با الکسا سرگرم کنید

در طول روز موسیقی پخش کنید!

الکسا از قابلیت پخش موسیقی نیز برخوردار است و با سرویس های Amazon Music، Spotify، Tidal، Apple Music و دیگر سرویس های استریم موزیک سازگاری کامل دارد. پخش موسیقی می تواند خستگی یک روز کاری را برای شما از بین ببرد و گذراندن ساعات را برایتان لذت بخش تر کند. همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا پلی لیست خودتان را ایجاد کنید و به موسیقی های محبوبتان به صورت لیست گوش دهید.

در طول روز موسیقی پخش کنید!

الکسا به شما در تمرین های ورزشی تان نیز کمک می کند

در دوران قرنطینه باید حواستان به سلامتی و تناسب اندام تان هم باشد! الکسا به شما کمک می کند تا زندگی سالمی را در پیش بگیرید و به عنوان مثال ساعات خواب خود را تنظیم کنید. همچنین با استفاده از الکسا می توانید برای خود تایم ورزش در طول روز تعریف کنید. برای این منظور می توانید از تایمر الکسا و قابلیت آن در بخش موزیک های مخصوص ورزش بهره ببرید. فعالیت های روتین ورزشی و انجام هر روزه آنها ممکن است برای شما کمی سخت باشد؛ اما با کمک الکسا می توانید آنها را با لذت بیشتری انجام دهید.

منبع: cnet