بله، کم کم شاهد شروع دوران مانیتورهای 540 هرتزی و ورود برندهای بزرگ به این بازار هستیم! چندی پیش بود که ایسوس مانیتور گیمینگ ROG PG248QP را با نرخ تازه سازی حیرت انگیز 540 هرتز معرفی کرده بود و حالا برند ایسر نیز از محصول جدید خود با همین میزان رفرش ریت رونمایی کرده است. البته ایسوس به طور رسمی زمان عرضۀ این مانیتور را اعلام نکرده، اما ایسر با قدرت مانیتور 540 هرتزی خود را با مدل XV242F راهی بازارهای کشور چین کرده است. این مانیتور 24.1 اینچ سایز دارد و از رزولوشن 1080p پشتیبانی می کند. در ادامه می توانید با مشخصات کلیدی مانیتور ایسر XV242F بیشتر آشنا شوید.

معرفی مانیتور گیمینگ ایسر با نرخ به روز رسانی فوق العاده

مانیتور 24.1 اینچ جدید ایسر XV242F از پنل TN قدرت می گیرد و همان طور که اشاره کردیم، از رزولوشن 1080p و نرخ تازه سازی تصویر 540 هرتز پشتیبانی می کند. این مانیتور از زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه (GtG) برخوردار است و این پتانسیل را دارد تا حتی به زمان پاسخ دهی سریع تر 0.1 میلی ثانیه ای هم دست پیدا کند.

البته رزولوشن مانیتور ایسر XV242F در میان گزینه های موجود در بازار بهترین نیست، اما این نکته را مدنظر داشته باشید که این مانیتور برای کسانی طراحی شده است که سرعت نمایش تصویر برایشان اهمیت زیادی دارد و رزولوشن برایشان اولویت نیست.

معرفی مانیتور گیمینگ ایسر با نرخ به روز رسانی فوق العاده

از دیگر مشخصات مانیتور ایسر XV242F می توان به روشنایی 400 نیت و پوشش دهی 99 درصدی محدوده رنگ sRGB اشاره کرد. این میزان روشنایی به شما اجازه می دهد تا با خیال راحت این مانیتور را در اتاق های نسبتاً پر نور مورد استفاده قرار دهید و نگران کاهش وضوح تصاویر آن نباشید. مانیتور ایسر XV242F به پورت های DP 1.4 و HDMI 2.0 هم مجهز است و از اتصال به انواع دستگاه های روز شامل کامپیوترهای گیمینگ، کنسول بازی و لپ تاپ های رده بالا پشتیبانی می کند. مجهز بودن به دو اسپیکر داخلی 2 وات نیز امکانات مانیتور جدید ایسر را تکمیل می کنند. البته در مشخصات این مانیتور به جک 3.5 میلی متری اشاره ای نشده است و این احتمال وجود دارد که نتوانید هدفون خود را به طور مستقیم به آن متصل کنید.

مانیتور ایسر XV242F با فناوری انویدیا G-Sync کاملاً سازگار است. این فناوری باعث می شود تا نرخ تازه سازی مانیتور و کارت گرافیک با یکدیگر سینک شود و به خصوص در هنگام نمایش تصاویر سریع و پرتحرک با مشکلاتی مانند پرش تصویر، سوسو زدن، تاری و سایه دار شدن تصویر مواجه نشوید. به این ترتیب می توانید از بازی کردن لذت بیشتری ببرید و به گیمر حرفه ای تری تبدیل شوید!

معرفی مانیتور گیمینگ ایسر با نرخ به روز رسانی فوق العاده

در حال حاضر مانیتور ایسر XV242F برای خرید عمومی راهی بازارهای کشور چین شده و قیمت آن در حدود 686 دلار اعلام شده است. به عنوان مقایسه بد نیست بدانید که مانیتور 540 هرتز ایسوس ROG PG248QB حدود 899 دلار قیمت دارد. این نوع قیمت گذاری رقابتی می تواند یک برگ برنده برای ایسر به حساب آید! البته این مانیتور فعلاً در بازارهای جهانی توزیع نشده است و برنامه های ایسر در این زمینه هنوز مشخص نیست.

منبع: gizmochina