همانطور که می دانید ریبون یک نوع جوهر است که به صورت رول تهیه می شود و طرح های زیادی را روی انواع لیبل چاپ می کند که ریبون دارای انواع مختلفی است و به همین منظور ما در این مقاله به بررسی انواع ریبون می پردازیم. می توانید جهت خرید انواع مدلهای ریبون  به  لینک صفحه  مراجعه فرمایید.

ریبون چیست ؟

در مورد ریبون و انواع ریبون باید گفت که برای اینکه بتوانیم روی لیبل ها چاپ انجام دهیم باید از جوهری مخصوص به نام ریبون استفاده کنیم و برای هر نوع لیبل ریبون مخصوص به آن را باید استفاده کرد تا کیفیت چاپ بالا رود .

ریبون وکس Full wax

یکی از انواع ریبون، ریبون وکس است که نیاز به دمای ذوب کمتر دارد و چاپ آن سبکتر است و بسیار مقرون به صرفه می باشد و از پرمصرف ترین ریبون های انتقال حرارتی است و دوام آن بسیار عالی می باشد ولی در مقابل سایش و شستشو مقاومت زیادی ندارد  و برای برچسب های خرده فروشی ، حمل و نقل ، قفسه فروشگاه ها و انبار بسیار کاربرد دارد.

ریبون وکس رزین Resin wax

یکی دیگر از انواع ریبون، ریبون وکس زرین است که انتقال حرارتی و دوام آن بسیار بیشتر از وکس است . این نوع ریبون مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت ، سایش و خراش دارد و تصاویر را به صورت واضح و با کیفیت ایجاد می کند و برای برچسب های متالایز ، کاغذی و pvc  کاربرد دارد و به عنوان برچسب های ضد آب مناسب است و برای مصارف دارویی ، لیبل بارکدی ، حمل و نقل بسیار مناسب و قیمت آن مقرون به صرفه است .

ریبون رزینFull Resin

یکی دیگر از انواع ریبون، ریبون رزین است که از رزین خالص تهیه می شود و در دمای بسیار بالا ذوب می شود و در ماده ای که روی آن چاپ شده حل و دوام آن بالا است . این نوع ریبون قیمت بالایی دارد و از با دوام ترین و مقاوم ترین نوع ریبون ها می باشد و در برابر اشعه UV  و دمای حرارتی بالا ، رطوبت ، مواد شیمیایی بسیار مقاوم است و در اصل می توان گفت که از با دوام ترین نوع ریبون است و برای استفاده از مصارف غیر کاغذی ، مصارف پزشکی ، شیمیایی ، خودرو ، بسته بندی و قابلیت چاپ روی متالیز pvc، ویاتوک را دارد به همین منظور برای اطلاع از انواع ریبون شما می توانید با شرکت ایده برتر پارسیان ارتباط برقرار کنید.

ریبون سوپر رزین Super Resin

این نوع ریبون هم از انواع ریبون می باشد که بسیار معروف است و در برابر مواد شوینده بسیار مقاوم و با دوام است . این نوع ریبون برای چاپ انواع لیبل اموال و انواع برچسب ها و لیبل pvc  مناسب است ولی قیمت بالایی دارد به همین منظور شما می توانید برای خرید انواع ریبون به سایت شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه و نحوه قیمت و خرید را مشاهده نمایید.

ریبون تاریخ زن Hot Stamp Ribbon

این نوع ریبون از ریبون های حرارتی هستند و برای چاپ انواع محصولات ، ظروف و بسته بندی تخم مرغ  دارد و مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی را دارند.

اندازه ریبون و ابعاد آن

انواع ریبون و ابعاد و اندازه آن بستگی به عرض لیبل ، طول ریبون و اندازه هسته ریبون دارد . که در عرض لیبل اگر pvc  باشد در عرض ۶ سانتی متر باید ریبون آن ۸ تا ۱۰ سانتیمتر باشد و طول ریبون هم بر اساس مصارف صنعتی و خانگی تفاوت دارد و اندازه هسته ریبون را بر اساس نوع چاپگر خود باید انتخاب کنید.

قیمت انواع ریبون

انواع ریبون  و قیمت آن بستگی به ابعاد و جنس آنها دارد که ارزان ترین نوع ریبون ریبون کاغذی است و ریبون سوپر رزین گران ترین نوع ریبون ها می باشد که برای اطلاع از قیمت این محصولات شما می توانید به سایت شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه و به صورت آنلاین با کارشناسان شرکت ارتباط برقرار کنید.

سخن پایانی

موضوع انواع ریبون را بررسی کردیم و البته انواع دیگر ریبون مانند ریبون سفید ، تاریخ زن ، ریبون وش رزین هم وجود دارد ولی بیشترین کاربرد را از ریبون ها بیان کردیم به همین منظور شما می توانید با شرکت ایده برتر پارسیان ارتباط و از نحوه سفارش این محصولات اطلاع حاصل کنید.