رول فیش پرینتر همان رول رسید مشتری است که امروزه در بسیاری از مراکز خرید ، بانک ها و  برخی از ادارات و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

رول فیش پرینتر چیست ؟

 

کاغذ حرارتی فیش پرینتر ، یک کاغذ خاصی می باشد که رنگ را در معرض حرارت تغییر داده و از هیچگونه جوهری استفاده نمی کند. پایه کاغذ ، یک کاغذ ساده و عادی می باشد که از خمیر چوب تهیه می شود. این کاغذ توسط لایه ای از آغازگر پوشش داده می شود که به این لایه Precoat می گویند. این لایه سطح صافی را به منظور عملیات چاپ ایجاد می کند و عملکرد آن همانند یک تثبیت کننده است و بعد از عملیات چاپ ، ترکیب رنگ فعال را به خود می گیرد.

خرید انواع کاغذهای فیش پرینتر

 

                                                                                               رول فیش پرینتر

این رول ها در رستوران ها ، هایپرمارکت ها ، بانک ها ، بیمارستان ها ، اداراتی که نوبت دهی دارند و سایر مکان ها کاربردهای زیادی دارند. اما ممکن است نوع کاغذ به کار رفته شده ، برای هر کدام از دستگاه ها متفاوت باشد. بنابراین برای خرید رول فیش پرینتر باید با انواع آن آشنا باشید. سه نوع رول کاغذ برای دستگاه های فیش پرینتر وجود دارند.

رول کاغذ حرارتی

 

این کاغذ از کاربردی ترین رول کاغذ برای دستگاه های پوز می باشد. رول کاغذ حرارتی به سرعت چاپ می شود. برای چاپ با این نوع رول ، نیازی به وسایل اضافی مثل کارتریج و روبان نمی باشد و تنها کاغذ حرارتی و چاپگر حرارتی احتیاج می باشد. در صورتی که کسب و کار خود را به تازگی شروع کرده اید ، بهتر است از این نوع رول استفاده نمایید. امکان تبلیغ در پشت این نوع کاغذها وجود دارد.

کاغذ باند از انواع رول فیش پرینتر

 

این کاغذ ، نوعی کاغذ چوبی می باشد که بسیار کوچک است. کاغذ باند بر خلاف رول حرارتی فیش پرینتر ، برای عملیات چاپ نیازمند جوهر یا کارتریج است. سطح این نوع کاغذ مانند کاغذ حرارتی ، براق نمی باشد و کمی مات است. در صورتی که انگشتان خود را روی این کاغذ بکشید ، به هیچ عنوان تغییر رنگی ایجاد نمی شود.

کاغذ بدون کربن

 

رنگ های این نوع کاغذ به صورت رنگ های سفید ، آبی ، زرد و ... موجود می باشند. کاغذ بدون کاربن به روبان یا کارتریج برای فرآیند چاپ نیازمند می باشد. این نوع کاغذ به صورتی است که با فشار پرینتر روی لایه اول آن ، نوشته های آن روی لایه های دوم و سوم کپی می شود. بنابراین دو نسخه از رسید تهیه می شود.

مزایا و معایب کاغذ فیش پرینتر

 

این کاغذ به علت اینکه هزینه پایینی دارد و سرعت بالایی در چاپ دارد ، در بیشتر کسب و کارها به کار می رود. سرعت بالای چاپ رسید ، سبب می شود که صف های طولانی در بخش صندوق ها ایجاد نشود. در مقایسه با سایر فیش ها ، رول فیش پرینتر بسیار مقرون به صرفه می باشد. ولی در کنار این مزایایی که گفته شد ، این کاغذها معایبی دارند. یکی از معایب این کاغذها ، این می باشد که رسیدهای کاغذ حرارتی به زودی پاک می شوند. همچنین این کاغذها به گرما بسیار حساس می باشند و باید در مکان مناسبی نگهداری شوند.

نحوه نگهداری از رول فیش پرینتر چگونه است ؟

 

                                                                                      رول فیش پرینتر

 

این کاغذها از یک پوشش حساس به گرما تشکیل شده اند که نوشته های موردنیاز را از طریق انتقال گرما روی رسید چاپ می کند. کاغذهای فیش پرینتر در صورتی که در معرض گرما و نور آفتاب قرار بگیرند ، دچار مشکل می شوند.

این مشکل بدین صورت است که کاغذ حرارتی تغییر رنگ می دهد. ممکن است رنگ کاغذها خاکستری یا سیاه شوند. در نگهداری این کاغذها باید توجه داشته باشید که آنها را از منابع گرما دور نگه دارید. نور خورشید محتویات رسیدها را سریعتر پاک می کند. بهترین محل برای نگهداری رول فیش پرینتر ،  مکانی تاریک و خشک و خنک می باشد.

مورد دیگری که در نگهداری از این کاغذها باید درنظر داشته باشید ، ممانعت از برخورد و تماس مایعات و روغن با آنها می باشد. زیرا مایعات به ویژه روغن ، سبب نابودی این کاغذها می شود. بنابراین در اطراف مکانی که مایعات وجود دارند ، کاغذهای فیش پرینتر را قرار ندهید.