کارت گرافیک گیمینگ MSI مدل GeForce RTX 3090 Gaming X TRIO 24G را می توان یکی از جدیدترین و پرقدرت ترین کارت گرافیک های موجود در سراسر جهان محسوب کرد. شرکت ام اس آی را نیز می توان یکی از برترین و معتبرترین برندهای تولید کننده انواع مختلف کارت گرافیک دانست که با توجه به تولید محصولاتی باکیفیت همراه با استانداردهای روز دنیا توانسته طرفداران و کاربران زیادی را به سمت خود بکشاند! شرکت MSI با هدف اجرای سنگین ترین بازی های گرافیکی و رفع نیاز گیمرهای حرفه ای این مدل از کارت گرافیک خود را روانه بازار کرده است. این مدل از کارت گرافیک نیز همانند سایر محصولات تولیدی از استانداردهای روز دنیا، کیفیت ساخت بالا و ویژگی های متعددی همچون نورپردازی RGB، سیستم خنک کنندگی قدرتمند، ساخته شده بر اساس معماری nVIDIA Ampere، برخورداری از 24 گیگابایت حافظه از نوع GDDR6X، قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی، قابلیت ارائه تصاویر با رزولوشن های Full HD و 4K، قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور و ... برخوردار است! در ادامه مقاله به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک گیمینگ MSI مدل GeForce RTX 3090 Gaming X TRIO 24G خواهیم پرداخت، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

GeForce RTX 3090 Gaming X TRIO 24G یکی از قدرتمندترین های MSI

مجهز به نرم افزار اختصاصی!

شرکت MSI جهت دستیابی به تمامی تنظیمات مربوط به محصولات خود از برنامه کاربردی و قدرتمندی استفاده کرده که با عنوان MSI Dragon Center شناخته می شود. از این برنامه می توانید به منظور یکپارچه سازی عملکرد تمامی نرم افزارهای شرکت MSI استفاده کرده و آن ها را با یکدیگر همانگ بسازید! با این قابلیت می توان گفت که کاربر می تواند به تجربه ای متفاوت از استفاده نرم افزارها و محصولات شرکت MSI دست پیدا کند! از دیگر ویژگی ها و امکانات این نرم افزار می توان به پشتیبانی از تمامی نرم افزارهای این شرکت اشاره کرد تا کاربر بدون نیاز به چندین نرم افزار بتواند اقدام به شخصی سازی تنظیمات آن ها در یک نرم افزار واحد کند! طبق اعلام شرکت ام اس آی برنامه MSI Dragon Center با توجه به قابلیت هایی که در اختیار کاربر قرار می دهد تبدیل به تنهاترین ابزاری شده است که این امکان را به کاربر می دهد تا بتواند به بالاترین عملکرد سیستم کامپیوتری، مادربرد و ... دست یابد! نرم افزار AFTERBURNER از دیگر نرم افزارهای کاربردی و شناخته شده شرکت ام اس آی بوده که با استفاده از آن می توانید به کنترل کامل کارت گرافیک خود دست پیدا کنید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به قابلیت به نمایش گذاشتن وضعیت سخت افزارها اشاره کرد.

GeForce RTX 3090 Gaming X TRIO 24G یکی از قدرتمندترین های MSI

ساخته شده بر اساس معماری NVIDIA Ampere

شرکت MSI در ساخت کارت گرافیک گیمینگ مدل GeForce RTX 3090 Gaming X TRIO 24G از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا ساخته شده است و این کارت گرافیک بر اساس معماری پیشرفته NVIDIA Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. معماری نسل دوم RTX و یا همان Ampere نسبت به معماری های نسل قبلی (Turnig) مجهز به ترانزیستورهای بیشتر (2 برابر)، قدرت عملیاتی بیشتر، عملکرد دو برابری Ray Tracing و Rester  است. این طراحی باعث می شود تا این کارت گرافیک قادر باشد بیشترین توان عملکرد خود را در اختیار کاربر قرار دهد! فناوری DLSS از ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود. از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک گیمینگ مدل GeForce RTX 3090 Gaming X TRIO 24G ام اس آی استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX12 اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید!

GeForce RTX 3090 Gaming X TRIO 24G یکی از قدرتمندترین های MSI

سیستم خنک کنندگی قدرتمند و پورت های متعدد

سیستم خنک کنندگی پرقدرت از مهم ترین ویژگی هایی است که شرکت MSI در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ MSI مدل GeForce RTX 3090 Gaming X TRIO 24G به آن توجه کرده است. سیستم خنک کنندگی استفاده شد در این مدل از کارت گرافیک با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند با هدایت کردن حرفه ای گرمای ایجاد شده داخل دستگاه، سلامت قطعات داخلی را تا حد زیادی تضمین کند! سیستم خنک کنندگی این مدل از کارت گرافیک حرفه ای و گیمینگ شامل 3 عدد فن قدرتمند از نوع TROX FAN 4.0 بوده که از پره های منحنی و متصل به هم ساخته شده است. فن های تعبیه شده با توجه به طراحی پره هایی که در اختیار دارند می توانند باعث متمرکز ماندن و بهبود جریان هوا شده شوند. در ضمن شرکت MSI با توجه به لوله های انتقال حرارت که به صورت بیشترین تماس با پردازنده طراحی شده می تواند حجم بیشتری از حرارت را در کم ترین زمان منتقل کند!

مجهز بودن به پورت های متعدد یکی دیگر از امکانات و قابلیت های مهم کارت گرافیک گیمینگ MSI مدل GeForce RTX 3090 Gaming X TRIO 24G  محسوب می شود. پورت های استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک شامل 3 عدد پورت DisplayPort  و 1 عدد پورت HDMI  می شود. پورت های تعبیه شده در این کارت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوایند از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استودیوها، ادیتورها و گیمرها باشد. لازم به ذکر است که کارت گرافیک گیمینگ MSI مدل GeForce RTX 3090 Gaming X TRIO 24G از رزولوشن حداکثر 4320x7680 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 384 بیت و فرکانس حافظه 19.5 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت.

منبع: msi