پس از نهایی شدن این قرارداد، ایلان ماسک صاحب یکی از محبوب ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی جهان خواهد شد!

ایلان ماسک رسما توییتر را خریداری می کند!

شاید این روز ها خبرهای ایلان ماسک در رابطه با خرید توییتر و تصاحب این شبکه اجتماعی را زیاد شنیده باشید. این اقدام در ابتدا با تأخیر مواجه شد و پس از چند روز ایلان ماسک توییت کرد که قراردادش برای خرید توییتر "به طور موقت متوقف شده است". بر اساس گزارش ‌ها، این میلیاردر منتظر «جزئیات» بود که نشان دهد حساب‌ های اسپم و جعلی کمتر از 5 درصد از حساب ‌های فعال توییتر را تشکیل می ‌دهند (این قضیه در گزارش مالی اخیر این شرکت بیان شده است).

پس از یک دوره متشکل از پیشنهادات، عدم پذیرش آن ها توسط طرفین و سپس پیشنهادات مجدد، اکنون این خبر رسمی شد که ایلان ماسک توییتر را از طریق CNBC  خریداری کرد. همچنین هیئت مدیره توییتر فروش پلت فرم شبکه اجتماعی را به ایلان ماسک، که بر اساس برخی معیارها ثروتمند ترین مرد جهان است، تایید کرد. ایلان ماسک 44 میلیارد دلار برای این پلتفرم پرداخت کرد که به طور قابل توجهی بیشتر از ارزش بازار فعلی سایت است.

ایلان ماسک رسما توییتر را خریداری می کند!

ماسک در ابتدا پیشنهاد رسمی خرید توییتر را در اوایل این ماه ارائه کرد، زیرا به طور شگفت ‌انگیزی به یک سهامدار با بالاترین سهام در این شرکت تبدیل شده بود. با این حال، هیئت مدیره با استفاده از تاکتیک "poison pill" این پیشنهاد را رد کرد، که عملاً مانع از دستیابی ایلان ماسک به بیش از 15٪ از شرکت شد.

اما اوایل این هفته بود که ایلان ماسک یک بسته مالی به توئیتر ارائه کرد. این بسته اساساً به هیئت مدیره نشان می داد که به اصطلاح پول خرید توییتر را در جیب خود دارد؛ که باعث شد هیئت مدیره دوباره به این پیشنهاد نگاه کند. و اینگونه شد که این بار هیئت مدیره تسلیم ایلان ماسک شد و تصمیم گرفت توییتر را به این میلیاردر خود ساخته بفروشد!
خرید توییتر توسط ایلان ماسک اساساً تاییدی از سوی هیئت مدیره توییتر مبنی بر این است که مدیر عامل جدید آن، پاراگ آگراوال، از زمان کناره گیری مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران سابق، جک دورسی، شرکت را در مسیر درستی هدایت نکرده است.

ایلان ماسک رسما توییتر را خریداری می کند!

اکنون ایلان ماسک توییتر را خریده است: اما آیا ویژگی های این پلتفرم تغییر خواهد کرد؟

ایلان ماسک بارها گفته است که توییتر برای موفقیت بیشتر باید خصوصی شود. او همچنین گفته است که توییتر باید به پلتفرمی برای آزادی بیان نامحدود با اتکای کمتر به تاکتیک ‌های منع کاربران تبدیل شود. با این وجود، گفتنی است که او هنوز هیچ برنامه مشخصی برای چگونگی تغییر توییتر پس از تصاحب آن ارائه نکرده است.

زمانی که ایلان ماسک کنترل توییتر را به دست آورد، به یک شرکت خصوصی تبدیل می شود. به این معنی که او تقریباً می تواند هر کاری را که می خواهد با توئیتر انجام دهد. البته باید به این قضیه هم دقت داشته باشیم که این پلتفرم تنها از آن او است و از اختیار سهامداران خارج شده است.

منبع: androidauthority