اگر قصد خرید انواع بی سیم مجاز را دارید ، با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی درباره بی سیم های مجاز به شما ارائه دهیم.

چه بی سیم هایی مجاز هستند ؟

بی سیم مجاز ، نوعی از بی سیم است که مجوزهای لازم را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخذ کرده باشد. بی سیم هایی که این مجوزها را نداشته باشند ، بی سیم های غیر مجاز می باشند. استفاده از بی سیم های مجاز در مکان های متفاوت از نظر قانونی بلامانع است.

بی سیم های غیرمجاز سبب ایجاد اختلالاتی در فضای فرکانسی کشور می شوند. بی سیم های غیرمجاز امنیت بسیار پایینی دارند و امکان شنود مکالمات و اطلاعات آنها وجود دارد. داشتن بی سیم های مجاز علاوه بر ایجاد مشکلات امنیتی و ... به لحاظ قانونی جرم محسوب می شوند.

قیمت بی سیم مجوز دار

برای خرید بی سیم به نمایندگی های معتبر و رسمی بی سیم در سراسر کشور مراجعه کنید. قیمت بی سیم ها با توجه به امکانات و قابلیت هایی که دارند ، متفاوت می باشند. قاعدتاً به هر میزانی که بی سیم ها پیشرفته تر و مجهزتر باشند ، قیمت بالاتری دارند.

انواع بی سیم ها بر اساس کارکرد

برای خرید انواع بی سیم مجاز ، بهتر است با انواع بی سیم ها آشنایی داشته باشید. بی سیم ها در دو نوع ثابت و دستی وجود دارند.

بی سیم های ثابت در ماشین های پلیس ، هلی کوپتر ها ، کشتی ها ، مراکز نظامی و ... مورد استفاده قرار می گیرند. بی سیم های ثابت قابلیت جابجایی ندارند.

بی سیم های دستی به بی سیم های واکی تاکی معروف می باشند. این نوع بی سیم ها دارای آنتن می باشند و تا مسافت مشخصی قادر به مبادله اطلاعات هستند. بی سیم های واکی تاکی به راحتی قابل حمل بوده و کاربردهای گسترده ای در مکان های مختلف دارند.

اطلاعات لازم برای خرید انواع بی سیم مجاز

انواع بی سیم های مجاز شامل موارد زیر می باشد.

بی سیم واکی تاکی کم توان ( بی سیم های شهروندی )

بی سیم های واکی تاکی جزء بی سیم های مجاز و غیرحرفه ای می باشند که در صورت دارا بودن مجوزهای لازم از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. این بی سیم ها برد کوتاهی دارند و تا مسافت تقریبی 1 الی 2 کیلومتر کار می کنند. قدرت سیگنال آنتن دهی این  بی سیم ها 0.5 وات می باشد. 

بی سیم واکی تاکی VHF ( بی سیم های سازمانی ) ، از گزینه های خرید انواع بی سیم مجاز

این نوع بی سیم از بی سیم های حرفه ای می باشد که برد بالایی دارد. فرکانس های HF و VHF قابلیت اتصال به تلفن سانترال ، دکل ، آنتن و ریپیترها و ... را دارا می باشند. با اتصال بی سیم به این دستگاه ها ، میزان برد بی سیم به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.

کاربرد بی سیم واکی تاکی

خرید بی سیم واکی تاکی به منظور استفاده در مراکز مختلفی انجام می گیرد. بیشترین کاربرد این نوع بی سیم ها در آگاهی ، نیروی انتظامی ، اورژانس ، آتش نشانی ، راهنمایی و رانندگی و ... می باشد.

 

                                                                                        خرید انواع بی سیم مجاز

میزان برد بی سیم های سازمانی را می توان بهبود بخشید. توان آنتن دهی این بی سیم ها حدود 5 وات می باشد. در صورتی که بی سیم های سازمانی به دکل یا ریپیتر وصل شوند ، میزان برد آنها تا 20 کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد.

بهترین بی سیم های مجاز

 

                                                                                       خرید انواع بی سیم مجاز

برای خرید انواع بی سیم مجاز ، به انتخاب بهترین بی سیم اقدام کنید تا هزینه خود را هدر ندهید. بهترین بی سیم مجاز ، باید تمامی قابلیت های لازم برای انجام اهداف موردنیاز کاربران را داشته باشد. کار با بی سیم راحت باشد و توانایی بالایی در نگهداری شارژ داشته باشد. با توجه به نوع کاربری و نوع استفاده از بی سیم باید به انتخاب بی سیم اقدام کنید.

برد بی سیم ها با یکدیگر متفاوت می باشند. لذا با توجه به برد موردنیاز خود ، بی سیم مناسب را انتخاب نمایید. قبل از خرید انواع بی سیم مجاز به فرکانس UHF – VHF ، درجه نگهداری بی سیم ، برد و دامنه انتقال ، ظرفیت شارژ باتری ، مقاوم بودن و ضد ضربه بودن ، قابلیت های PTT  و VOX به منظور ایجاد ارتباط با کیفیت تر و راحت تر و ... توجه نمایید.