در بخش اول مقاله هفت ویژگی iOS 16 که در کنفرانس WWDC به آن ها اشاره نشد به شرح 2 ویژگی iOS 16 پرداختیم. در ادامه با ما همراه باشید تا سایر ویژگی های این سیستم عامل را با هم بررسی کنیم.

3.  Spatial Audio شخصی سازی شده

در حالی که ظاهر مختصری در ویژگی ‌های کلی iOS 16 وجود داشت، می ‌توان به راحتی ویژگی جدید Spatial Audio  شخصی ‌سازی شده را فراموش کرد. این ویژگی جدید iOS 16 از دوربین TrueDepth در آیفون برای ایجاد یک نمایه صوتی فضایی شخصی برای کاربر استفاده می کند که منجر به یک تجربه شنیداری سفارشی می شود مخصوصا اگر از یک جفت هدفون مانند AirPods Max استفاده کنید!

هفت ویژگی iOS 16 که در کنفرانس WWDC  به آن ها اشاره نشد! (بخش دوم)

4. مدیریت مخاطبین تکراری

همه ما مخاطبان تکراری داریم که در طول سال ها ذخیره می شوند. اما همانطورکه می دانید، حذف موارد تکراری بیش از حد دردسر ساز است. iOS 16 از مدیریت سطح سیستم در برنامه Contacts برخوردار می شود تا به شما در کاهش مخاطبین تکراری کمک کند. برای این منظور، مخاطبین تکراری را برجسته و ادغام کرده و دفترچه تلفن دیجیتال را مرتب می کند.

هفت ویژگی iOS 16 که در کنفرانس WWDC  به آن ها اشاره نشد! (بخش دوم)

5. آلبوم ‌های پنهان و حذف شده در Photos اکنون با بیومتریک قفل شده ‌اند

آیا تصاویری دارید که ترجیح می دهید از دیگران خصوصی نگه دارید؟ اگر چنین است، پس باید از آلبوم پنهان در برنامه Photos استفاده کنید. یا شاید برخی از عکس ‌ها را حذف کرده ‌اید که ممکن است خطرناک باشند، و آنها فقط در آلبوم حذف شده قرار دارند. قبلاً، هر کسی که از تلفن شما استفاده می ‌کرد هر دوی این آلبوم ‌ها در دسترس آن ها بود، اگرچه با قرار گرفتن در پایین صفحه در Photos، پیدا کردن آنها کمی "سخت" است. اما iOS 16 اکنون به Touch ID یا Face ID برای مشاهده هر دو آلبوم Hidden و Deleted نیاز دارد.

بنابراین اگر عکس ‌های خصوصی روی دستگاه خود دارید، iOS 16 این امکان را فراهم می کند که فقط توسط شما قابل دسترسی باشد (البته مگر اینکه به شخص دیگری اجازه دسترسی لمسی یا Face ID را داده باشید).

هفت ویژگی iOS 16 که در کنفرانس WWDC  به آن ها اشاره نشد! (بخش دوم)

6. اخبار را در نمای Today در Apple News محدود کنید

در حالی که اپل برخی از پوشش های ورزشی بزرگ را در اخبار اپل کاور کرد ، ویژگی دیگری وجود دارد که هنوز اعلام نشده است. در واقع در این سیستم عامل می توانید اخباری را که در صفحه Today می بینید مسدود کنید. که در این صورت، به جای آن یک کادر خالی مشاهده می کنید.

هفت ویژگی iOS 16 که در کنفرانس WWDC  به آن ها اشاره نشد! (بخش دوم)

7. بازخورد صفحه کلید لمسی و یادداشت سریع

سال‌ های زیادی است که در هنگام تایپ کردن روی صفحه‌کلید iOS بازخورد صوتی دریافت کرده ‌ایم. اما گاهی اوقات فقط به کمی بیشتر از این نیاز داریم. در کنفرانس اپل، مشخص شد که iOS 16 بازخورد صفحه کلید لمسی را نیز اضافه کرده است، بنابراین می توانید مطمئن شوید که هر ضربه کلید به هدف اصابت می کند. و در نهایت باید بگوییم که iOS 16  ویژگی Quick Note را که قبلاً یک ویژگی فقط برای iPadOS بود، به آیفون می آورد. شاید زمان آن فرا رسیده باشد که آیفون برای خودش یک قلم اپل داشته باشد!

هفت ویژگی iOS 16 که در کنفرانس WWDC  به آن ها اشاره نشد! (بخش دوم)

آیا برای iOS 16 هیجان زده اید؟

به نظر می رسد iOS 16 یک نسخه هیجان انگیز است که آیفون های مورد علاقه ما را در پاییز امسال در آغوش خواهد گرفت. با این حال، اگر در برنامه توسعه ‌دهنده اپل هستید، می ‌توانید همین الان به دانلود نسخه بتای توسعه‌ دهنده برای iOS 16 بروید و خودتان ویژگی ‌های جدید iOS 16 را آزمایش کنید! اما به یاد داشته باشید، توصیه می کنیم در صورت امکان از یک دستگاه ثانویه استفاده کنید، مگر اینکه گوشیتان برایتان مهم نباشد!

منبع: imore