نمایشگرهای تبلیغاتی به طور گسترده در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند و نقش زیادی در فروش محصولات دارند. به طور کلی مباحث مربوط به حوزه DOOH یا تبلیغات محیطی در سال های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است و در این میان نمایشگرهای تبلیغاتی نقشی اساسی ایفا می کنند. به طوری که در هنگام قدم زدن در خیابان های بزرگ شهرهای پیشرفته ای مانند نیویورک یا توکیو در شب، با انبوهی از تصاویر رنگارنگ و نورانی مواجه می شوید! البته رشد استفاده از نمایشگرهای تبلیغاتی به دلیل همه گیری ویروس کرونا در دو سال اخیر متوقف شده است. دلیل آن هم واضح است! چرا که رفت و آمد در شهر، سر زدن به مراکز خرید و حضور در اجتماعات در این دو سال به شدت کاهش پیدا کرده است. اما پیش بینی می شود که با ساخت واکسن و حضور دوباره مردم در اجتماعات، نمایشگرهای تبلیغاتی نیز جایگاه سابق خود را پیدا کنند.

در این میان شرکت های تولید کننده محتوا نیز اهمیت زیادی دارند و بازار آنها نیز حسابی داغ است! چرا که کیفیت نمایش و ویژگی های سخت افزاری عالی یک نمایشگر تبلیغاتی به تنهایی کارساز نیست و باید محتوایی جذاب نیز بر روی آنها نمایش داده شود تا توجه مشتری را جلب کند! در واقع می توان گفت که محتوا از تمام مسائل دیگرِ مربوط به نمایشگرهای تبلیغاتی هم مهم تر است! یکی از شرکت های فعال در این زمینه، گروه مستقل OPEN Media است که به تازگی دست به ابتکار جالبی زده است. این شرکت برای نمایشگرهای تبلیغاتی، محتوای سه بعدی تولید می کند!

نمایش محتوای سه بعدی بر روی نمایشگرهای تبلیغاتی توسط OPEN Media

از این ابتکار OPEN Media تحت عنوان الگوی OPEN Perspective یاد می شود. بر مبنای این الگو، محتوا به صورت نیمه سه بعدی بر روی نمایشگر تبلیغاتی نمایش داده می شود و یک «پرسپکتیو اجباری» را ایجاد می کند. در واقع این نحوه نمایش به صورت ناخودآگاه توجه مخاطب را به خود جلب می کند، حتی اگر نمایشگر تبلیغاتی در مسیر نگاه مستقیم او قرار نداشته باشد! خود را تصور کنید که در تاکسی یا اتوبوس نشسته اید و شیئی بزرگ همراه با نورهایی رنگی بر روی یک تابلوی بزرگ در حال حرکت است. مسلماً نگاه شما به سمت این شیء جلب می شود و در آن موقع است که به تصویر به طور کامل نگاه می کنید! حتی ممکن است که به خرید آن کالای خاص نیز ترغیب شود!

پیش از این از محتوای سه بعدی برای نمایشگرهای تبلیغاتی دیجیتال در کشور چین و در شهرهای بزرگی مانند نیویورک و لندن استفاده شده بود. اکنون OPEN Media این الگوی نمایش را برای طیف وسیع تری از نمایشگرهای تبلیغاتی عرضه کرده و می توان از آن در کشورهای بیشتری استفاده کرد.

مدیر بازرگانی OPEN Media در این رابطه اظهار کرده است: «ما از معرف الگوی نمایش OPEN Perspective بسیار خوشحال و هیجان زده هستیم! چرا که این امکان را برای برندها ایجاد کرده ایم که فضای دو بعدی سطح نمایشگرهای تبلیغاتی را به یک محیط خیال مانندِ سه بعدی تبدیل کنند! ما به عنوان گروهی که در پشت صحنه مشغول به فعالیت هستیم، در حال آزمایش کردن تکنولوژی های مختلف در اندازه های وسیع هستیم و توانسته ایم به موفقیت های بزرگی هم دست پیدا کنیم. هدف ما این است که مرزها را شکسته و بحث تبلیغات را وارد زندگی واقعی و روزمره مشتریان کنیم. به طوری که افراد با نگاه کردن به یک نمایشگر تبلیغاتی، محتوایی طبیعی و واقعی را نظاره کنند و آن محتوا را جزئی از محیط پیرامون خود بپندارند. این یعنی موفقیت کامل تبلیغات محیطی!»

این موضوع که تبلیغات سه بعدی از روش های سنتی و استاتیک مؤثرتر است، موضوعی اثبات شده به حساب می آید. اگر بخواهیم نمونه هایی از این نوع تبلیغات را که در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته مثال بزنیم، باید به نمایش موج غول پیکر در کره جنوبی، کشتی فضایی در چین، گربه غول آسای سه بعدی در ژاپن و ساعت مچی در حال چرخش در لندن اشاره کنیم. همچنین اخیراً یک آگهی سه بعدی با مضمون بازگشت به مدرسه پس از کرونا در میدان تایمز نیویورک بر روی نمایشگرهای تبلیغاتی به نمایش درآمده است. با توجه به اینکه الگوی تولید محتوای سه بعدی OPEN Media بر روی طیف وسیع تری از نمایشگرهای تبلیغاتی قابل نمایش است، پیش بینی می شود که به زودی شاهد استفاده از این نوع محتوا در کشورهای بیشتری باشیم. به طوری که بسیاری از تحلیلگران حوزه تبلیغات محیطی (DOOH) معتقدند که آینده این نوع تبلیغات متعلق به محتوای سه بعدی خواهد بود و شرکت های سازنده نمایشگر تبلیغاتی باید محصولات خود را برای پشتیبانی هر چه بیشتر از این نوع محتوا بهینه سازی کنند.

منبع: avinteractive