مراسم IFA 2022 برگزار شده و ال جی در آن از یک تلویزیون خم کردنی و قابل انعطاف رونمایی کرده است! این دستگاه که LG OLED Flex (LX3) نام دارد، «اولین تلویزیون خم شدنی 42 اینچ OLED دنیا» است و به کاربر اجازه می دهد تا از آن هم به صورت تخت و هم به صورت خمیده استفاده کند! در واقع شما می توانید در هنگام انجام بازی، این تلویزیون را به سادگی به حالت خمیده درآورید و از مزایای یک صفحه نمایش Curved بهره مند شوید! همچنین برای تماشای برنامه های تلویزیونی یا فیلم، می توانید این تلویزیون را به صورت تخت مورد استفاده قرار دهید! یک تیر و دو نشان!

ال جی از اولین تلویزیون خم شونده 42 اینچی دنیا رونمایی کرد

تلویزیون LG OLED Flex دارای یک صفحه نمایش 4K با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز است. این دستگاه به پورت HDMI 2.1 مجهز است و از فناوری رفرش ریت متغیر یا VRR پشتیبانی می کند. همچنین این مدل تلویزیون ال جی از قابلیت کاهش زمان تأخیر به صورت اتوماتیک بهره می برد. این مشخصات سبب می شوند تا متناسب با نوع محتوای در حال نمایش و نوع دستگاه منبع پخش، کیفیت تصویر به شکل خودکار بر روی بهترین حالت تنظیم شود. لازم به ذکر است که تلویزیون LG OLED Flex با فناوری های انویدیا G-Sync و ای ام دی FreeSync نیز به خوبی سازگار است.

اما خیره کننده ترین ویژگی تلویزیون جدید ال جی قابلیت خم شوندگی آن است. این دستگاه از قابلیت خم شدن تا درجه انحنای 900R را دارد و زمانی که خمیده است، زمان پاسخ دهی آن به 0.1 میلی ثانیه می رسد! علاوه بر خم کردن، کاربر می تواند شیب عمودی صفحه نمایش تلویزیون ال جی OLED Flex را بین 5- تا 10 درجه تغییر دهد.

ال جی از اولین تلویزیون خم شونده 42 اینچی دنیا رونمایی کرد

اگر چه LG OLED Flex به عنوان یک تلویزیون معرفی شده، اما در واقع این دستگاه در حالت خمیده به یک مانیتور گیمینگ تبدیل می شود. یک صفحه نمایش 42 اینچی برای برخی از میزها کمی بزرگ است، پس شما می توانید این دستگاه را به یک صفحه نمایش 32 اینچ یا حتی 27 اینچ تبدیل کرده و آن را به عنوان یک مانیتور گیمینگ بر روی میز کامپیوتر خود قرار دهید!

برخی بازی ها بر روی صفحه نمایش های بزرگتر بهتر اجرا می شوند. به عنوان مثال انجام دادن یک بازی استراتژی ریل تایم بر روی یک صفحه نمایش گسترده 42 اینچی می تواند برای شما آسان تر باشد و فضای بیشتری برای زیر نظر گرفتن محیط بازی را در اختیار شما قرار دهد. اما یک بازی اول شخص شوتر بر روی یک صفحه نمایش کوچکتر بهتر انجام می شود و دقت شما را افزایش می دهد. تلویزیون ال جی OLED Flex تمام این امکانات را به صورت یک جا در اختیار شما قرار می دهد! پس می توان به راحتی گفت که این دستگاه یک تلویزیون هوشمند مناسب گیم است.

ال جی از اولین تلویزیون خم شونده 42 اینچی دنیا رونمایی کرد

پشتیبانی از فناوری LG Multi View به شما اجازه می دهد تا دو دستگاه منبع پخش را به صورت هم زمان به تلویزیون LG OLED Flex متصل کنید و تصاویر آنها را به صورت ساید بای ساید در کنار هم به نمایش درآورید. به عنوان مثال این تلویزیون می تواند به صورت هم زمان به ایکس باکس سری ایکس و یک کامپیوتر گیمینگ پی سی متصل شده و به آسانی بین آنها سوئیچ شود.

در این لحظه اطلاعاتی در رابطه با قیمت تلویزیون ال جی OLED Flex مطرح نشده و ال جی برنامه خود برای عرضه این دستگاه را اعلام نکرده است. اطلاعات تکمیلی در این رابطه ظرف هفته های آتی در دسترس قرار می گیرند.

بد نیست بدانید که ال جی تنها شرکتی نیست که یک صفحه نمایش خم شونده را معرفی کرده است. پیش از این شرکت Corsair مانیتور Xeneon Flex 45WQHD240 را معرفی کرده بود که در آن از پنل خم شونده LG OLED با سایز 45 اینچ استفاده شده است.
در آخر لازم به ذکر است که شما میتوانید جهت آشنایی با بهترین تجیهزات صوتی و تصویری مانند پرطرفدارترین ساندبارهای سازگار با فناوری Dolby Atmos در سال 2022 به وب سایت ایده برتر مراجعه کنید.

منبع: windowscentral