هنگامی که ویندوز 10 خود را به ویندوز 11 ارتقا می دهید، یکی از اولین مواردی که ممکن است با آن روبه رو شوید، مکان جدید منوی استارت است. در ویندوز های 10 به پایین، منوی Start ویندوز در گوشه سمت چپ پایین صفحه قرار دارد، اما زمانی که نسخه جدید ویندوز را نصب کنید، آیکون Start را در مرکز نوار وظیفه و در میان گروهی از نمادها مشاهده خواهید کرد.

چگونه منوی استارت ویندوز 11 را به گوشه سمت چپ انتقال دهیم؟

اگر روی آیکون منوی استارت کلیک کنید، همه چیز را بسیار متفاوت خواهید دید. در این منو دیگر خبری از تایل های زنده مربعی نیست و به جای آن ها، مجموعه بسیار ساده‌ تری از آیکون های برنامه را خواهید دید که عمدتاً برنامه‌ های مرتبط با مایکروسافت را نشان می‌ دهند و به صفحه اصلی سنجاق شده ‌اند. همچنین با کلیک بر روی «All apps» در گوشه بالا سمت راست، لیست آشنای A-to-Z برنامه‌ ها را مشاهده می کنید که دستخوش تغییراتی شده است.

در زیر آیکون های برنامه، بخش «Recommended» را خواهید دید که برنامه ‌هایی را ارائه می‌ دهد که مایکروسافت فکر می‌کند باید آن ها را امتحان کنید. همچنین با کلیک بر روی گزینه «More»، می توانید فایل ‌ها یا برنامه ‌هایی را که ممکن است اخیرا استفاده کرده باشید در این قسمت مشاهده کنید.

چگونه منوی استارت ویندوز 11 را به گوشه سمت چپ انتقال دهیم؟

در ادامه باید بگوییم که در این منو یک فیلد جستجو قرار داده شده است که با کلیک کردن بر روی آن، منوی Start باز می شود و به شما امکان دسترسی فوری به File Explorer، تنظیمات و سایر برنامه ها را می دهد.

با تمام این تفاسیر، برخی از کاربران تغییرات به وجود آمده در منو استارت ویندوز 11 را پذیرفته و با جایگاه آن در وسط نوار وظیفه مشکلی ندارند. اما برخی دیگر به نسخه قابل تنظیم‌ تر در ویندوز 10 عادت کرده ‌اند و تمایل دارند همان جایگاه قبل را برای منو استارت داشته باشند. در ادامه چگونگی برگرداندن منو استارت به جایگاه قبلی خود و شخصی تر کردن آن را توضیح داده ایم. پس با ما همراه باشید.

چگونه منوی استارت ویندوز 11 را به گوشه سمت چپ انتقال دهیم؟

شما می ‌توانید با حرکت دادن برنامه ‌های مرکزی به سمت چپ نوار وظیفه تا حدودی به جایگاه مرسوم منو استارت نزدیک شوید. تنها کافی است مراحل زیر را اجرا کنید:

•    بر روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و روی "Taskbar settings" کلیک کنید.

•    "Taskbar behaviors" را انتخاب کنید

•    گزینه “Taskbar alignment"  را جستجو کنید و آن را از گزینه "Center" به گزینه "Left" تغییر دهید.

•    با بستن پنجره تنظیمات، خواهید دید که آیکون های برنامه در نوار وظیفه به سمت چپ منتقل شده اند و نماد منوی استارت در گوشه آن قرار دارد.

چگونه منوی استارت ویندوز 11 را به گوشه سمت چپ انتقال دهیم؟

گفتنی است که این روش، منوی استارت را به همان جایی که انتظار داشتید برمی گرداند، اما دیگر آن را بازیابی نمی کند. برای بازگرداندن منو استارت به مرکز نوار وظیفه، باید از یک برنامه شخص ثالث کمک بگیرید.

شرکت Stardock، همان شرکتی است که با راه اندازی برنامه Start10 به کاربران ویندوز 10 اجازه می دهد تا همان منوی محبوب ویندوز 7 را در سیستم خود حفظ کنند و همچنین از طریق برنامه Start11، منو استارت کلاسیک ویندوز 10 را باز گردانند. با این وجود، Start11 نیز توسط این شرکت ساخته شده است و تنها اپلیکیشنی است که قصد بازیابی سیستم منوی ویندوز 10 را دارد.

منبع: theverge