اخبار مربوط به نسخه های جدید آیفون برای طرفداران اپل همیشه جزء هیجان انگیزترین خبرها به حساب می آید! این روزها بازار شایعات و اخبار غیر رسمی در رابطه با گوشی های خانواده آیفون 14 حسابی داغ شده و فردی با اکانت Shadow_Leak در توئیتر در حال افشای مشخصات این گوشی ها است! به تازگی این اکانت توئیتری به سراغ گوشی iPhone 14 Pro رفته و اطلاعات جالبی را در رابطه با آن منتشر کرده است. این اطلاعات دید بهتر و روشن تری را در رابطه با پرچم دار جدید اپل به ما می دهد! در این مقاله به اطلاعات لو رفته در رابطه با آیفون 14 پرو نگاهی می اندازیم. با ما همراه باشید.

آخرین اخبار از آیفون 14 پرو!

طبق گزارش هایی که به تازگی منتشر شده، گوشی آیفون 14 پرو اپل به صفحه نمایش 6.06 اینچی با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز مجهز خواهد بود. این صفحه نمایش از نوع LTPO OLED است و از رزولوشن معادل با 2532x1170 پیکسل بهره می برد. اما فردی به نام Ross Young که از مهره های اصلی زنجیره تأمین اپل به شمار می آید، اعلام کرده که از دقیق بودن این اطلاعات چندان مطئمن نیست. این فرد ادعا کرده که آیفون 14 پرو دارای صفحه نمایش بزرگتری خواهد بود و اپل بر روی این موضوع سرمایه گذاری کرده است! پس به نظر می رسد که برای دستیابی به اطلاعات دقیق تر درباره صفحه نمایش iPhone 14 Pro باید چند هفته دیگر هم منتظر بمانیم!

اما تمام افشاگران فعال در دنیای گوشی های موبایل هوشمند بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که گوشی های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی هستند و Shadow_Leak هم این موضوع را تأیید کرده است. در کنار این دوربین از یک شوتر اولترا واید 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتوی 12 مگاپیکسلی استفاده شده است. این طور که اعلام شده، دوربین اصلی این گوشی ها از لنزی با فاصله کانونی f/1.3 بهره می برد که البته دور از انتظار به نظر می رسد! احتمال مطمئن تر این است که فاصله کانونی این دوربین 48 مگاپیکسلی 1/1.3 اینچ باشد و پیش از این گزارش های متعددی در این رابطه منتشر شده بود.

آخرین اخبار از آیفون 14 پرو!

علیرغم اینکه پیش از این عنوان شده بود که پرچم دار جدید اپل دارای 8 گیگابایت حافظه رم است، اما در اخبار جدید ذکر شده که حافظه رم آن 6 گیگابایت خواهد بود. اما حافظه ذخیره سازی این گوشی تحت هر شرایطی از 128 گیگابایت به 1 ترابایت ارتقا پیدا می کند. درست مانند کاری که اپل در گوشی آیفون 13 پرو انجام داده است.

آخرین اخبار از آیفون 14 پرو!

این اطلاعات مربوط به مشخصات فنی گوشی آیفون 14 پرو اپل بود که می تواند برای طرفداران اپل جذابیت بالایی داشته باشد. اما برای این دسته از افراد خبرهای دیگری نیز داریم که شاید برای آنها کمی ناراحت کننده باشد! این طور که Shadow_Leak ادعا کرده، قیمت نسخه 6GB+128GB گوشی آیفون 14 پرو برابر با 1099 دلار خواهد بود که در مقایسه با آیفون 13 پرو، 100 دلار افزایش پیدا کرده است! به این ترتیب اپل پس از عرضه آداپتور شارژر آیفون به صورت جداگانه، کاربران خود را با افزایش قیمت نسخه های جدید شگفت زده کرده است! با این وجود طبق آمار رسمی منتشر شده، فروش آیفون در سه ماهه نخست سال 2022 نسبت به بازه زمانی مشابه با سال گذشته رشد داشته است. اما آیا گوشی آیفون 14 پرو نیز با افزایش قیمتی که داشته می تواند به فروش بالایی دست پیدا کند؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم!

منبع: notebookcheck.net